Podcast
Julia Ikonowicz i Zuzanna Dąbrowska
Nie przegap tych hitów
Najnowsze

Trammer: PKP Cargo zjeżdża w przepaść

Pogrążone w nieustającym kryzysie PKP Cargo znów zwalnia pracowników. A raczej „uwalnia od ciężaru otrzymywania comiesięcznego przelewu od pracodawcy”.Karol Trammer

Teraz czytacie

Paulina Januszewska

Wszystko, co chcecie wiedzieć o zagrożeniu powodziowym, ale rząd wam nie powie [rozmowa]

Trwa przerywana gwałtownymi opadami susza i to ona odpowiada za niski stan rzek. Przed takim scenariuszem badacze klimatu przestrzegają już od dekad – także w Polsce – mówi Jacek Engel z Fundacji Greenmind.
Wojna w Ukrainieprzejdź do serwisu
Nasze autorki i autorzy
Kulturazobacz więcej

Brytania na grząskim gruncie [o serialu „Shifty” Adama Curtisa]

Rewolucja przemysłowa stworzyła społeczny grunt, na którym opierała się znana nam demokracja. Ten grunt osuwa się nam spod nóg od końca lat 70., a kolejne próby sterowania tym procesem przez polityków czynią go jeszcze mniej stabilnym.
Kinga Dunin

Trzy klęski: lód, algi i rodzice

W poszukiwaniu postapo dla Gałkiewicza – Kinga Dunin czyta „Lód” Anny Cavan, „Tłusty róż” Fernandy Trias i „Moje zmory” Gwendoline Riley.

Nasze newslettery prosto na Twojego maila

„Eternauta” to dystopia o najeźdźcach z kosmosu. Bo kto inny mógłby tak zabijać ludzi?

Wszechobecnym rekwizytem w serialu S-F „Eternauta” są maski gazowe. Dziś noszą je w Argentynie demonstranci, gdy policja prawicowego radykała używa gazu łzawiącego.
Evergreenyzobacz więcej

6 mitów na temat aborcji

Fragment książki Kathy Poliit, „Pro. Odzyskajmy prawo do aborcji”, wydanej przez Wydawnictwo Krytyki Politycznej.Katha Pollitt

Świat dogonił metal. Dziś metalowcy mogą powiedzieć „a nie mówiliśmy?”

Z Jarkiem Szubrychtem, autorem książki „Skóra i ćwieki na wieki. Moja historia metalu”, rozmawia Jakub Majmurek.

Betonowy kloc na placu Defilad to najlepsze, co spotkało Warszawę w ostatnich latach

Warszawski MSN nie próbował uczynić ze swej siedziby rewolucyjnego manifestu architektonicznego, lecz postawił biały kontener, w którym odwiedzający znajdą obiekty znacznie bardziej krzykliwe, zyskujące na wyrazistości w zestawieniu ze sterylnym tłem.
Zamknij