Idee nie działają.
Same.
Ktoś musi stanąć za ideą.
Człowiek. Jeden lub wielu.

Idee pomagają wymyślić świat na nowo, kiedy trzeba to zrobić.
Ułatwiają zrozumienie, podtrzymują nadzieję, uwalniają od lęku.
Idee nie są odważne. Nie mają wyobraźni. Nie mają kolorów.
To człowiek, który stanął po stronie idei – jest bohaterem.

Zobaczył i pokazuje innym to, co niewidoczne.
Uwierzył, że utopia wypowiedziana dziś,
jutro może stać się barwną rzeczywistością.

Idee rodzą się z krytyki.
Powstają z myślenia.
A kiedy budzi się rozum, kończy się marazm.
Krytyczne myślenie napędza do działania.

Idee to słowa.
Które mają wartość i moc.
Nie chcemy ich tylko tworzyć ani bronić.
Zamierzamy je urzeczywistnić.

Dla Polski otwartej, zielonej i solidarnej.
Tworzonej wspólnie z wami.
Słowem i działaniem.

Przepisujemy idee na rzeczywistość.
Krytyka Polityczna

Kraj

Fejfer: Bałem się opowieści pracujących kobiet

Nie jest to jedyna funkcja człowieka, żeby przynosić zyski właścicielowi kapitału – Katarzyna Przyborska rozmawia z Kamilem Fejferem o jego nowej książce.

Miasto Nierówności. Jak Gdańsk wyklucza Romów

Gdańsk to także opowieść o wykluczeniu, przemilczeniu, lekceważeniu i poniżaniu.Marcin Żółtowski

Stronniczość mediów przestała nam przeszkadzać

Oglądanie telewizji wciąż jest praktyką dominującą – Mikołaj Lewicki opowiada o najnowszych badaniach mediów i polityczności.

Raport z frontu [Newsletter KP]

Katastrofa klimatyczna, terroryzm i szaleństwo – wybiera Marek Jedliński.Marek Jedliński

Afera Banasia to koniec rządów „bez żadnego trybu”

Jakub Majmurek: W sprawie Banasia trzeba żądać wyjaśnienia roli służb i nieustannie pytać, co wiedzieli Kamiński, Szydło, Morawiecki i Kaczyński.

NSA orzekł: w Polsce dziecko nie może mieć dwóch matek

2 grudnia 2019 roku Naczelny Sąd Administracyjny ogłosił, że transkrypcja zagranicznego aktu urodzenia nie jest konieczna, aby dziecko mogło otrzymać polskie obywatelstwo i numer PESEL.

Chcesz żyć? Nie chodź pieszo

Na polskich drogach funkcjonuje w najlepsze cywilizacja śmierci. Tylko ok. 15 procent kierowców nie łamie przepisów w rejonach przejść dla pieszych.