Jeśli uwewnętrznimy głos pisowskiego kołtuna i rządowego cenzora i będziemy się cenzurować, zanim zrobi to PiS, to już przegraliśmy.
Rajkowska: Ciała kobiet i ciała drzew wylądowały po jednej stronie barykady
Obserwowałam rzeź drzew, jej ślady, to, co po niej zostaje, i łączyłam z ogólną niechęcią władzy do ciał, również kobiet, mniejszości, każdego, kto nie pasuje do obrazu idealnego świata PiS-u – mówi Joanna Rajkowska.
Marta boska (nie tylko) od memów
Czy Maryja chodziłaby na protesty? Po co nam dziewczyńskość? Czemu Polkom jest coraz mniej do śmiechu? O tym rozmawiamy z Martą Frej.
„To był jej dom” [KOMIKS]
Wykrzyczmy sprawiedliwość dla Joli Brzeskiej. Rysuje Kasia Babis.
Obalony pomnik handlarza niewolnikami zachowa ślady farby, którą został oblany
Konserwacja znalazła się na celowniku ruchów zmiany społecznej. I słusznie – ze wszystkich obszarów związanych z kulturą materialną konserwacja jest prawdopodobnie najbardziej scjentystyczna, biała i wypełniona klasą średnią.
Byłoby fatalnie, gdybyśmy w wyniku pandemii odrzucili zdobycze miasta
Nie rysujmy obrazów w rodzaju „Londyn w pandemii opustoszał, więc miasta są niepotrzebne”, bo ucieczka z miast wiosną miała bardzo klasowy charakter. Rozmowa o tegorocznej edycji festiwalu Warszawa w Budowie.
Stypendium Pamięci Konrada Pustoły dla Karoliny Ćwik i Leny Dobrowolskiej
Zwróciliśmy w tym roku uwagę na makro- i mikroopowieści o człowieku i kryzysie.
Pokazać Konrada Pustołę jako artystę z bardzo ciekawymi obsesjami twórczymi
Archiwum Konrada Pustoły będzie się ujawniać latami, budując napięcie i szukając nowych odbiorców.
Niech pierwszy rzuci kamieniem, czyli papież strongman przed Muzeum Narodowym w Warszawie
Kiedy ktoś mówi, że polska sztuka nie jest oryginalna, pokażcie mu te memy z pomnikami papieża Polaka.
Rusza nabór do V edycji Stypendium Pamięci Konrada Pustoły
Zapraszamy fotografki i fotografów do zgłaszania swojej twórczości do stypendium pamięci artysty.
Drzewo w żydowskiej łyżeczce
Nawet problematyczne aspekty nowej wystawy POLIN – nadmiar treści, chaotyczna struktura, za dużo bodźców – ostatecznie bronią się jako reprezentacja doświadczenia wielkomiejskiej ulicy.
Niektórych apokalipsa już dotknęła, inni wciąż na nią czekają
O wystawie „Wiek półcienia. Sztuka w czasach planetarnej zmiany” opowiadają Sebastian Cichocki i Jagna Lewandowska, kuratorzy Muzeum Sztuki Nowoczesnej.