Z Dianą Lelonek, laureatką Paszportu Polityki 2019 w kategorii sztuki wizualne, rozmawia Anna Cieplak.
Jestem Ukrainką. Nie widzisz mnie
Imigrantki z Ukrainy pracują tuż obok nas, niezauważane. Może łatwiej dostrzeżemy je na podświetlanych plakatach.
Stypendium Pamięci Konrada Pustoły trafia do Keymo
Tak jak „Darkroomy” Konrada Pustoły, Keymo prowokuje, do dyskusji i do zmiany przyzwyczajeń.
Sąsiedzi
Co, jeśli przyjąć określenie Ukraińców jako „uchodźców” na serio?
Nekromancja i witalizm
Szapocznikow, Wróblewski, Wajda – co nowego można jeszcze o nich powiedzieć? Andzie Rottenberg z zespołem udało się jednak z pozornie oczywistego tematu zrobić interesującą, otwierającą wiele wątków wystawę.
Nabór do III edycji Stypendium Pamięci Konrada Pustoły
Rusza nabór do trzeciej edycji. Zgłoś się lub zgłoś znanych ci fotografów zaangażowanych.
Jako wcielenie stereotypu niemieckich ambicji eksportowych musieliśmy skończyć pod pręgierzem
Prokuratura w Kassel nie znalazła dowodów na niegospodarność twórców documenta 14. O sprawie opowiedział kurator wystawy – Adam Szymczyk.
Muzeum Polski gejowskiej i lesbijskiej
Wystartowało pierwsze polskie wirtualne muzeum historii LGBT+!
Oświecenie albo niekończąca się historia
Pokazywana w warszawskim MSN do niedzieli wystawa „Czym jest oświecenie?” podejmuje bardzo ciekawą próbę obrony etosu i sensu oświecenia w wieku XXI.
Pragnienie przeszłości
Także lewica potrzebuje czasem genealogicznych mitów. Jakub Majmurek o wystawie „Przyszłość będzie inna”.
Althamer nie boi się obciachu
Rozmowa z Karolem Sienkiewiczem, autorem książki „Patriota wszechświata. O Pawle Althamerze”.
Pamięć to potężne i groźne narzędzie dla reżimów
Widoczki Patrycji Dołowy: Sąsiedzi mówili do siebie: „Wojna wojną, ale chwała Bogu, że Niemcy zrobią w końcu w Polsce z Żydami porządek”.