Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎨 Sztuki wizualne
Dodaj do obserwowanychObserwujeszAwangarda w mieście kryzysu. Jak działa dziś Muzeum Sztuki w Łodzi?
O tym, jak instytucja zakorzeniona w robotniczym mieście buduje program na pograniczu sztuki i polityki społecznej, opowiada dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi.
James Ensor i Witold Wojtkiewicz, przebierańcy nicości
Wojtkiewicz przedstawiał strajki, manifestacje uliczne i masakrę na placu Teatralnym językiem natężonej ekspresji, graniczącej z karykaturą. Oto świat cały wydaje się mrocznym zakładem dla obłąkanych, „cyrkiem wariatów”, krwawym karnawałem.
Maski, marionetki, ironia. Witold Wojtkiewicz wyśmiewał krakowskie mieszczaństwo
Krakowskie sacrum zaprzęgnięte do opowieści o poważnych i współczesnych sprawach budziło kontrowersje – opowiadają kuratorki wystawy „Czarny karnawał”.
Rusza nabór do X edycji Stypendium Pamięci Konrada Pustoły
Zapraszamy osoby fotografujące do zgłaszania swojej twórczości do stypendium pamięci artysty.
Krawiec: Moje noce są piękniejsze niż wasze dni
Zofia Krawiec ogląda wystawę „Kurtyna w górę” w BWA Wrocław, poświęconą rave’om, brytyjskiej scenie klubowej i transformacji życia nocnego od czasów Thatcher.
Oby moda na bycie queer trwała jak najdłużej [rozmowa]
Głód kultury queerowej poza dużymi ośrodkami jest ogromny – mówią organizatorzy wystawy w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu.
Rottenberg: Z jakiej pozycji mamy oglądać obrazy Andrzeja Wróblewskiego?
Wessani w ciasny kadr, tracimy zarówno dystans, jak i poczucie bezpieczeństwa, stajemy się uczestnikami tragedii i towarzyszymy ofiarom w procesie ich umierania. A więc doświadczamy z bliska przemiany żywego w martwego.
Anda Rottenberg o Wajdzie, Szapocznikow i Wróblewskim. Zapraszamy na premierę „Trudnego wieku”
Anda Rottenberg wychwyciła wspólnotę losów tego tragicznego, wielkiego pokolenia. Ta książka jest tej wspólnoty zapisem.
Po co artystom honoraria i ubezpieczenia? [rozmowa]
Bez wsparcia państwa sztukę będą robić głównie elity dla elit – mówi Mikołaj Iwański z Obywatelskiego Forum Sztuki Współczesnej.
Margerita Polowinko rysowała nawet na wojnie. Zginęła z bronią w ręku
Wojna wykuwa nas w surowym cierpieniu, które pozostawia nieusuwalne piętno, a które my przetwarzamy w pilną potrzebę mówienia i pamiętania.


