Jako społeczeństwo po kryzysie dążymy do tego, by jak najszybciej wrócić do normalności sprzed kryzysu. A powinniśmy myśleć o tym, co zrobić, żeby wyeliminować jego źródła.

Jako społeczeństwo po kryzysie dążymy do tego, by jak najszybciej wrócić do normalności sprzed kryzysu. A powinniśmy myśleć o tym, co zrobić, żeby wyeliminować jego źródła.
Karolina Gębska pisze o „Falach” AJ Dungo, „Pewnego lata” Mariko i Jillian Tamaki i „Kościsku” Karola Kalinowskiego.
Fragment książki Kathy Poliit, „Pro. Odzyskajmy prawo do aborcji”, wydanej przez Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Róża Luksemburg zasługuje na miano „świętej” rewolucjonizmu marksistowskiego.
W epoce, którą opisuję, rola kobiet podobna była do roli zwierząt domowych – pozbawionych głosu, władzy, podmiotowości prawnej. Rozmowa z Kiran Millwood Hargrave, autorką powieści „Kobiety z Vardø”.
Co się bardziej opłaca: wydawać wiecznie brakującą gotówkę na import jakiejś drogiej technologii czy zmusić chłopów do cięższej pracy? Michał Sutowski rozmawia z Adamem Leszczyńskim, autorem „Ludowej historii Polski”.
W czwartym sezonie „The Crown” widzimy, jak po monarchię idą dwie nowe siły: Thatcherowski turbokapitalizm i towarzysząca mu nowa, celebrycka kultura całodobowego telewizyjnego spektaklu.
Z Janem Mencwelem o trawiącej Polskę betonozie rozmawia Paulina Januszewska.
Po publikacji „Poematu dla dorosłych” Adama Ważyka kwestią prostytucji zainteresowano się na najwyższych szczeblach partyjnej hierarchii.
Sport i zwycięstwa kobiet w PRL służyły do chwilowego rozbudzania emocji. Do święcenia tych „prawdziwych” tryumfów był jednak potrzebny męski sukces.
Olga Bołądź zrobiła film o aborcji. Jeśli wam też to nazwisko kojarzyło się dotąd przede wszystkim z kinem Patryka Vegi, czas to zmienić.
Jeanine Cummins napisała tę książkę tak tandetnie, że co rusz musi przypominać własnej bohaterce, że jest Meksykanką.