Film

wysoka dziewczyna recenzja

Kobiety i mit imperium

Jakub Majmurek ogląda film Kantemira Bałagowa „Wysoka dziewczyna”, luźno zainspirowany książką Swietłany Aleksijewicz „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety".
joker recenzja

Mój problem z „Jokerem”

To film, który nawet gdy zachwyca wyczuciem stylu i sprawnością inscenizacji, pozostawia dziwnie obojętnym.
years and years recenzja

„Rok za rokiem” – przerażająca przyszłość, która czai się za rogiem

Im dłużej ogląda się dystopijną wizję przyszłości przedstawioną w serialu „Years and Years”, tym mniej nierealna się wydaje. Za to coraz bardziej przerażająca.Zuzanna Piechowicz
dzieki bogu ozon recenzja

Ofiary księży odzyskują głos [„Dzięki Bogu” François Ozona]

Ozon pokazuje, że w dyskusji o pedofilii nie warto się skupiać na Kościele, ale na tym, jak efektywnie kontrolować może go państwo i społeczeństwo obywatelskie. Nawet w laickiej Francji to trudne zadanie.
Parasite recenzja

Tak śmierdzą ludzie jeżdżący metrem

„Parasite” to bliska doskonałości metafora napięć, niepokojów i postępującej utraty złudzeń, jakie wyczuwa się we współczesnym świecie.
rita serial recenzja

Uczenie jako nieśmiertelność

Praca nauczycielki w Danii to coś zupełnie innego niż w Polsce. Czy duński serial może więc powiedzieć nam coś ważnego o kosztach tego zawodu? Justyna Drath uważa, że tak.

Zostaw Nolę w spokoju, Spike

Po co Spike Lee opowiada tę samą historię, dzięki której dekady temu zyskał popularność?

when-they-see-us

Uznani za (nie)winnych

Nawet najbardziej przywiązane do rządów prawa państwo jest w stanie zniszczyć życie obywatelowi, który z różnych przyczyn znalazł się na jego celowniku.

Kadr z serialu „Czarnobyl”

Kronika zapowiedzianej katastrofy

Historia katastrofy jądrowej wywołanej przez strukturalne kłamstwo systemu radzieckiego budzi niepokojące skojarzenia z naszą epoką postprawdy, gdy z każdym dniem zbliża się do nas widmo innej wywołanej przez człowieka katastrofy: klimatycznej.

Phoebe-Waller-Bridge-Fleabag

Nowa dziewczyna Bonda będzie feministką? Zadba o to Phoebe Waller-Bridge

Jesteśmy złymi feministkami – szepcze tytułowa bohaterka serialu „Fleabag” do swojej siostry, kiedy na wykładzie o „kobiecej sile” jako jedyne publicznie przyznają się do tego, że oddałyby pięć lat życia za idealne ciało.