Jakub Majmurek ogląda film Kantemira Bałagowa „Wysoka dziewczyna”, luźno zainspirowany książką Swietłany Aleksijewicz „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety”.
Mój problem z „Jokerem”
To film, który nawet gdy zachwyca wyczuciem stylu i sprawnością inscenizacji, pozostawia dziwnie obojętnym.
„Rok za rokiem” – przerażająca przyszłość, która czai się za rogiem
Im dłużej ogląda się dystopijną wizję przyszłości przedstawioną w serialu „Years and Years”, tym mniej nierealna się wydaje. Za to coraz bardziej przerażająca.
Ofiary księży odzyskują głos [„Dzięki Bogu” François Ozona]
Ozon pokazuje, że w dyskusji o pedofilii nie warto się skupiać na Kościele, ale na tym, jak efektywnie kontrolować może go państwo i społeczeństwo obywatelskie. Nawet w laickiej Francji to trudne zadanie.
Tak śmierdzą ludzie jeżdżący metrem
„Parasite” to bliska doskonałości metafora napięć, niepokojów i postępującej utraty złudzeń, jakie wyczuwa się we współczesnym świecie.
Uczenie jako nieśmiertelność
Praca nauczycielki w Danii to coś zupełnie innego niż w Polsce. Czy duński serial może więc powiedzieć nam coś ważnego o kosztach tego zawodu? Justyna Drath uważa, że tak.
Seks, kłamstwa i Messenger – czego boją się ludzie młodsi ode mnie?
„Euforia” robi wrażenie na trzydziestoparolatkach z prostego powodu – kiedy my byliśmy w liceum, żaden serial ani film nie poruszał w podobny sposób tematyki seksualności, cielesności, przemocy.
Kiedyś to było… Oglądamy nowego Tarantino
Czy nowy film Tarantino to próba rehabilitacji archetypicznej męskości?
Kulisy i podsumowanie 19. Festiwalu Nowe Horyzonty
Drugi podcast krytyczny z 19. Festiwalu Nowe Horyzonty.
Co obejrzeć na Nowych Horyzontach? [podcast]
Podcast Krytyczny z 19. Festiwalu Nowe Horyzonty.
Zostaw Nolę w spokoju, Spike
Po co Spike Lee opowiada tę samą historię, dzięki której dekady temu zyskał popularność?
Uznani za (nie)winnych
Nawet najbardziej przywiązane do rządów prawa państwo jest w stanie zniszczyć życie obywatelowi, który z różnych przyczyn znalazł się na jego celowniku.