Twój koszyk jest obecnie pusty!
Weekend
Gdzie mieszka Król w Żółci?
Król w Żółci w serialu „Detektyw” sprawdził się całkiem nieźle. A jak próbę czasu zniósł literacki pierwowzór sprzed ponad 100 lat?
Kneecap, czyli nacjonalizm w rytmie hip-hopu
Dzięki nim młodzi ludzie w Republice Irlandii i Irlandii Północnej coraz częściej uczą się irlandzkiego nie z poczucia obowiązku, ale z dumy i fascynacji kulturą.
„Substancja” pokazuje, jak być pięknym i młodym pępkiem patriarchalnego świata
„Substancja” i wszystkie nagrody dla niej, zachwyty nad feministyczną wymową filmu, to pudrowanie rzeczywistości, w której na koniec górą są Harveye tego świata.
Tanie życie, czyli ostateczny kryzys kapitalizmu [rozmowa]
Jakub Majmurek rozmawia z Rajem Patelem i Jasonem W. Moore’em, autorami wydanej przez Krytykę Polityczną książki „Historia świata w siedmiu tanich rzeczach”.
Producenci mięsa to grube ryby. Czas przestać ich tuczyć
Nie trzeba kochać zwierząt, żeby chcieć zmienić dietę. Wystarczy być kimś, kogo brzydzą wszy morskie.
„Brutalista” toruje drogę powrotowi długich filmów. I bardzo dobrze
Hollywood już kiedyś uwielbiał wielogodzinne produkcje – czemu najpierw się odkochał, a teraz zakochał w nich ponownie?
Miłość i konsumpcja. Jak socrealizm krytykował tradycyjny romans
„Utopia romantyczna” zdaje się zacierać granice między klasami społecznymi i stwarza wrażenie, że jest dostępna dla wszystkich, ale tak nie jest.
Hackman: Czym się różni seksizm wrogi od życzliwego?
Wcale nie tak łatwo zrozumieć, dlaczego wymaganie od kobiet, by ładnie wyglądały, były miłe, wspierające i skupione na innych, może działać szkodliwie i ograniczać ich możliwości. Co złego jest w ciągłym uśmiechaniu się, dbaniu o innych, sprawianiu przyjemności? Przecież potrzebujemy na tym świecie więcej życzliwości, a nie mniej. Przecież zamiłowanie do pięknych przedmiotów i pięknych […]
Doechii – wszystko, czego potrzebuje (kobiecy) rap
Doechii wykonała doskonałą robotę. Jeśli swoją szczerością oraz siłą w piórze i płucach nie zachęci was do eksplorowania czarnej muzyki, to nie wiem, czy cokolwiek innego będzie w stanie.
Pasożytniczą strategię rosyjskiej propagandy ukształtowały lata 90. [rozmowa]
System rosyjskiej propagandy i jego siłę uosabia Dmitrij Miedwiediew – pozorny radykał, zdolny odwrócić poglądy o 180 stopni, niczym puste naczynie do napełnienia dowolną treścią – mówi Katarzyna Kwiatkowska-Moskalewicz.








