Footwork wyemancypowany. „Akoma” Jlin to kandydatka do tytułu płyty roku

W ciągu ostatnich 15 lat footwork, jeden z najciekawszych gatunków współczesnej muzyki elektronicznej, przeszedł długą ewolucję, a największe zasługi w otwieraniu go na eksperyment ma Jlin – producentka, która wydała właśnie kolejną znakomitą płytę w swoim dorobku. Paweł Klimczak

Zrałek-Kossakowski: 2013 w muzyce

Niszowe wytwórnie i majorsy, streaming i tradycyjne nośniki. O pozbawionym zaskoczeń, a jednak wyjątkowo ciekawym 2013 roku w muzyce.

Wojtek Zrałek-Kossakowski

Zrałek-Kossakowski: Kilar awangardzista

W długiej, trwającej ponad 60 lat, karierze Wojciecha Kilara da się wyróżnić także krótki i fascynujący okres trochę przez publiczność – niesłusznie! – zapomniany.

Wojtek Zrałek-Kossakowski

Bożek: Lekcje cesarzowej

Na nowym albumie Beyoncé deklaruje się jako feministka i mówi o życiowych lekcjach. To fantastyczna płyta, ale dobrych rad poszukałbym gdzie indziej.

Reynolds: Zrób to sam i wydaj to sam

„Zanim się obejrzałem, prowadziłem wytwórnię płytową – samotnie i z domu, ale mimo to była to wytwórnia płytowa”.

Simon Reynolds

Zbigniew Karkowski. Wspomnienie koncertu

Nie będę pisał o tym, jak ważnym Karkowski był muzykiem i kompozytorem. Zamiast tego chciałbym – po prostu – przypomnieć pewien koncert.

Wojtek Zrałek-Kossakowski

Powrót rave’owych zombie

Producenci zaczęli przypominać sobie o zamierzchłych czasach nielegalnych rave’ów przy legendarnym Orbitalu – o drugim lecie miłości.

Zamknij