Płyta Bartosza Kruczyńskiego wpisuje się w długą tradycję psychogeograficznych raportów z miejskich, bezcelowych wypraw.
Bożek: Nielot
Mieszkam w Łodzi. Ktoś może powiedzieć, że marudzę, ale to naprawdę nie jest koncertowe zagłębie.
Bożek: To miał być tekst o upadłych muzycznych innowatorach
Ale GIRL, nowa płyta Pharrella, to znakomity pop, wysmakowany, miejscami cudownie głupkowaty.
Bożek: Ekologia pejzażu dźwiękowego
Ludzki hałas dociera dziś niemal wszędzie i zmienia naturalne środowisko akustyczne na całym świecie.
Subiektywny przewodnik po czeskiej muzyce alternatywnej po roku 2000
Mimo naszej czechofilii niewiele o niej wiemy.
Bożek: Duszne techno, kasety z lateksu
Muzyka wydawana przez Lubomira Grzelaka jest jak transmisja z alternatywnego świata.
Bożek: Techno i austriackie potwory
Ożywiane na płycie „Verstörung” monstra nie brzydzą, raczej ciekawią i intrygują.
Bożek: Katedry wypełnione basem
„Pieśni” Jacaszka nie są płytą rewolucyjną, ale w wypełnianiu katedralnych wnętrz dźwiękami elektroniki tkwi wielki potencjał.
Pete Seeger. Ścieżka dźwiękowa zaangażowania
Pete Seeger przez całe życie wierzył, że muzyka potrafi budować wspólnotę.
Czasem warto się trochę ubrudzić
„Liebestod” to piękna płyta i piękny przykład uwodzicielskiego ruin porn – pod tą etykietą funkcjonowały zdjęcia z opuszczonych osiedli Detroit.
Bożek: Zagubieni w dźwięku
Złośliwi berlińczycy uważają, że lokalna scena techno to może tylko 400 osób, reszta zaś to przyjezdni.
Najlepsze teledyski 2013
Trwająca od kilku lat koniunktura pozwala głośno powiedzieć – proszę państwa, oto żyjemy w drugiej złotej epoce teledysku.