Muzyka

radykalna kultura polska

Polskiej muzyki ludowej nie znamy ani nie rozumiemy. A to powinno być proste

Rozmowa z Mateuszem Kowalskim i Michał Brzozowym o festiwalu Radykalna Kultura Polska.
Fot. Piotr Bieniecki/www.fototeo.pl CC BY-SA 3.0. Edycja KP.

Ten Typ Mes: Nagromadziła się we mnie nierymująca się substancja literacka. Można ją nazwać żółcią lub krwią

Nie da się dziś wygrać rozgrywki politycznej bez stosowania uogólnień, prostych rozwiązań, ciosów poniżej pasa i wszystkiego, czym zajmują się ojszczani populiści. Trzeba od nich pożyczyć narzędzia.Tymoteusz Milas
Fot. @freejazzmodpaludan/facebook.com

Jak zamknąć usta rasiście? Utopić go w bardzo złym jazzie

Freejazzowy kolektyw muzyczny z Danii wpadł na genialny w swej prostocie pomysł.Kasia Jaroch
quebonafide recenzja filmu

Molesta vs Quebonafide. Od osiedlowych akcji do eg(z)otycznych wakacji

Jaki obraz ewolucji polskiego hip-hopu wyłania się z prezentowanych na festiwalu Millennium Docs Against Gravity dokumentów „Skandal. Ewenement Molesty” i „Quebonafide: Romantic Psycho Film”?

Słoweńska scena niezależna walczy o własny klub

Serce kontrkulturowej Lubljany – AKC Metelkova – traci swoją autonomię.Kasia Jaroch
Fot. facebook.com/staysejf

Muzyka z dostawą do domu

To, co scena eksperymentalna praktykuje od dawna, stało się dziś podstawową metodą działania.

Pierwsze stwarzanie techna

Fragment książki „30 lat polskiej sceny techno”. Wesprzyj wydanie publikacji.

Muzycy z Europy Wschodniej nie gęsi

Easterndaze to inicjatywa – jedyna na taką skalę – która od 10 lat wyławia najciekawsze projekty muzyczne z krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Unsound: solidarni w rejwie

Festiwal nie zmieni świata, ale może być schronieniem przed jego niebezpieczeństwami. Rozmowa z twórcami festiwalu Unsound.

„No tomorrow” w czasach brexitu

Brytyjski zespół Sleaford Mods wydał nową płytę i dalej atakuje wszystko, co się da.

Polska, kraina fantazji

Przyszło mi do głowy, że skoro dotąd byłem Anglikiem, może nadszedł czas, by spróbować być przez chwilę Polakiem.