Zniszczenie pracy artysty aktem cenzury? Nie, to „osobisty performance kuratorki i sprzeciw wobec krytyki ojczyzny, której podobnie jak własnej matki nie powinno się atakować”.
Majmurek: Telezakupy wagi ciężkiej
Prezenterzy telezakupów przedstawiają nam kolejne dzieła sztuki współczesnej, w tym artystów o takiej pozycji jak Jeff Koons. Oto Kunstmarkt TV.
Jankowski: Wszyscy gramy w tę grę
Nie jestem naiwny, wiem, jak działa rynek sztuki, zdaję sobie sprawę z manipulacji. Ale nie można dziś nie być częścią tego systemu.
Janicka, Wilczyk: Warszawa. Polska. Świat nieprzedstawiony
Najlepsze upamiętnienie Zagłady to kultura wolna od przemocy.
Gdula: Kwiekulik – przeciw cynizmowi, przeciw antypolityce
Ich działania wykraczały poza alternatywę współpracy z systemem lub przyłączenia się do wspólnoty.
Bilewicz: Powrót wypartego chałaciarza
Nawet dla urodzonych w XXI wieku nastolatków Żyd to nadal: pejsy, kapelusz, kiwanie się i handel. To przedwojenny sztetl i jego mieszkańcy.
Miejsce po getcie
Zbudowaliśmy coś na zgliszczach, warto wiedzieć, jakie były fundamenty. Anna Maziuk o projekcie Elżbiety Janickiej i Wojciecha Wilczyka „Inne miasto”.
Majmurek: Kapitały kultury, prekariusze sztuki
Wystawy w MOCAK-u i Zachęcie pokazują, że w instytucjach sztuki współczesnej dyskusja o relacjach sztuki i ekonomii dopiero się zaczyna.
Maziuk: Nie prowadzić widza za rękę
Wystawa „W sercu kraju” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej pozwala zwiedzającym na samodzielne wędrówki i interpretacje.
Chrześcijanie wierzą w Boga, ja wierzę w Anę
Nigdy nie jesteś wystarczająco chuda – to jedna z zasad Pro-Any, społeczności, którą badała hiszpańska fotografka Laia Abril.
Lockhart: Nie zmieniam świata, najwyżej życie jednostek
W kinie rzadko można dziś zobaczyć fabrykę, pracujących w niej ludzi.
Komu potrzebna jest sztuka protestu?
Im bardziej sytuacja w rosyjskiej sferze społeczno-politycznej zmienia się na gorsze, tym lepiej ma się sztuka protestu. Czy faktycznie potrzebuje jej opozycja?