O otwarciu Galerii sztuki XX i XXI wieku w Muzeum Narodowym w Warszawie pisze Marta Górnicka.
„Cztery razy ŚWIAT”
„Cztery razy ŚWIAT” jest nie tylko udaną ekspozycją ciekawych zdjęć. Kuratorkom udało się uchwycić wagę medium fotografii, żywotność fotograficznego języka.
Tęcza jest niezniszczalna
Z Julitą Wójcik, laureatką Paszportu Polityki oraz Katarzyną Górną, przedstawicielką Obywatelskiego Forum Sztuki Współczesnej rozmawia Agata Diduszko-Zyglewska.
„Co macewy mogą zrobić nam?”
Z pozoru proste fotografie rynku w Inowrocławiu, polnej drogi na Podlasiu są jak ładunki. O „Macewach codziennego użytku” Łukasza Baksika pisze Marta Górnicka.
Fotograficzny coaching
Z Krzysztofem Pacholakiem, współorganizatorem warsztatów fotograficznych „Migawki” rozmawia Marta Górnicka.
Czego się (nie) nauczyłem w 2012 roku
Rok 2012 tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że świat sztuki jest papierkiem lakmusowym szerszych procesów.
Nie tylko Gangnam Style! Najważniejsze teledyski 2012
Co poza teledyskiem koreańskiego rapera PSY warto było zobaczyć w zeszłym roku? Jest Ok Go, jest Grizzly Bear, jest M83… Kto jeszcze?
Wyjście przez sklep z ciuchami
Streetartowy chuligan Kidult atakuje awangardowy dom mody za flirt z popularną sieciówką H&M. Czy graffiti to dalej wyraz autentycznego sprzeciwu?
Polak na Wyspach
O rezultatach współpracy Ewy Winnickiej z Chrisem Niedenthalem, czyli wystawie „Londyńczycy” w warszawskiej Galerii Kordegarda pisze Marta Górnicka.
Problemy władzy i sztuki
Wystawa Artura Żmijewskiego w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski to pierwsza prezentacja jego prac po zakończeniu ważnego kuratorskiego projektu, jakim było 7. Biennale Sztuki Współczesnej.
Cichocki, Ronduda: Walczymy o lepsze pomniki papieskie
„Nowa sztuka narodowa” to ćwiczenie z politycznej wyobraźni – wyobraźmy sobie, że artyści narodowo-patriotyczni mają dostęp do instytucji sztuki współczesnej.