Płyta „good kid, m.A.A.d city” to prawdziwe wydarzenie w zblazowanym świecie hip-hopu. O najnowszej płycie Kendricka Lamara pisze Jakub Bożek.
Friedan: Problem, który nie ma nazwy
Przyczyną tej dolegliwości nie są żadne detergenty i nie leczy się jej kortyzonem. Fragment książki Betty Friedan „Mistyka kobiecości”.
Gdula: Kłamstwa wielkich koncernów
Fajną płytę ostatnio kupiłem. Przy kolejnych przesłuchaniach coś mnie jednak tknęło. Ja to już gdzieś słyszałem!
Koncesjonowani narodowcy
Narodowcy z „Grunwaldu” używali oficjalnej, komunistycznej nowomowy i bezwzględnie popierali reżim Jaruzelskiego. Łączyli to z silnym antysemityzmem i germanofobią.
Kimkolwiek jesteś, Panie Willeman
Wydawca reklamuje „Morfinę” jako polską odpowiedź na „Łaskawe” Jonathana Littella. Nową powieść Szczepana Twardocha recenzuje Jakub Majmurek.
Szybowicz: Żeby nie było dziury
Ciąg dalszy dyskusji o sytuacji finansowej pisarzy. Eliza Szybowicz odpowiada na felieton Kai Malanowskiej.
Prestiż, sława czy pieniądze, czyli po co pisarzom nagrody
Jesień to sezon literackich nagród. Jak kształtują literacki kanon? Jakie mechanizmy nimi rządzą?
Kto się boi dziewczynki z książką?
„Wesprzyj Malalę i pokaż talibom, że nigdy nie uda im się powstrzymać nas, dziewczyn, od zdobywania wykształcenia”.
Girl down, czyli największa pomyłka Rihanny
Bite kobiety miały znaleźć w niej reprezentantkę. Po trzech latach nagrywa piosenkę ze swoim oprawcą.
Ślepa próba J.K. Rowling
„Trafny wybór” to sprawnie napisana powieść obyczajowa z banalnymi wnioskami politycznymi dla mieszczuchów – dlatego dobrze się ją czyta.
Krajobraz po walcu
Jak wyglądała ostatnia dekada w polskiej fotografii? Fragment wstępu do książki „Decydujący moment” Adama Mazura
Kto się raz wychylił, musi zostać ukarany
Dziś osoba publiczna to przede wszystkim ktoś, kogo można bezkarnie obrazić. Agata Bielik-Robson na marginesie korespondencji BHL-Houellebecq.