Czytanie „Halnego” Igora Jarka jako opowieści o dnie ludzkim z najniższego kręgu piekła w Nowej Hucie wydaje się kuszące. Ale nie tędy droga.

Czytanie „Halnego” Igora Jarka jako opowieści o dnie ludzkim z najniższego kręgu piekła w Nowej Hucie wydaje się kuszące. Ale nie tędy droga.
Bez zgody ojca lub osób przez niego wyznaczonych piosenkarka nie może wyjść z domu, prowadzić auta, głosować, udzielać wywiadów czy widzieć się z własnymi dziećmi.
Problemem bohaterki nie jest decyzja o przerwaniu ciąży, ale inni ludzie – z ocenami, stereotypami, uprzedzeniami i presją. No i oczywiście brak dostępu do bezpiecznej, legalnej aborcji.
Nie rysujmy obrazów w rodzaju „Londyn w pandemii opustoszał, więc miasta są niepotrzebne”, bo ucieczka z miast wiosną miała bardzo klasowy charakter. Rozmowa o tegorocznej edycji festiwalu Warszawa w Budowie.
Fragment książki Iwana Krastewa i Stephena Holmesa „Światło, które zgasło. Jak Zachód zawiódł swoich wyznawców”, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.
Od dawna sobie obiecuję – już nigdy więcej żadnej amerykańskiej powieści, szczególnie wielkiej. A mimo to po nie sięgam.
Osoba, która doświadczyła gwałtu, czuje, że zło czai się wszędzie. Maja Staśko i Patrycja Wieczorkiewicz rozmawiają z terapeutka Alicją Długołęcką.
O sztuce teatralnej, która wywołała polityczne trzęsienie ziemi. I o dziennikarstwie kulturalnym na miarę skandynawskiego kryminału.
Tym wystąpieniem prawniczka Gisèle Halimi rozpoczęła proces legalizacji aborcji we Francji – niemal pół wieku temu.
O tym, co może zrobić kobieta w ciąży, decyduje w Polsce polityk, ksiądz albo dyrektor szpitala.
Rozmowa z Barbarą Sową, pomysłodawczynią i kierowniczką produkcji podcastu reporterskiego „Śledztwa Pisma”.
Politycy kłamią? Nic nowego. Fascynujące jest to, że ich zwolennicy uwielbiają ich kłamstwa – mówi Peter Pomerantsev, autor książki „To nie jest propaganda. Przygody na wojnie z rzeczywistością”.