Czy teatr w sieci to coś, co pomaga przetrwać trudny czas i skończy się, kiedy tylko będzie można wrócić na scenę? I w jakich kategoriach go oceniać?
Psychodeliczna ewangelia
Czego może nas nauczyć o psychodelikach animowany serial?
Przedziwna sztuka porażki [fragment]
Pokochajmy porażkę, zaakceptujmy porażkę, dostrzeżmy emancypacyjną moc porażki.
Legendy o „zdradzie elit” i te o „złotym wieku” służą politykom. Ludzkie doświadczenie się w nich nie mieści [rozmowa z autorkami „Cięć”]
Z Aleksandrą Leyk i Joanną Wawrzyniak, autorkami książki „Cięcia. Mówiona historia transformacji”, rozmawia Michał Sutowski.
Czytajcie Bendyka teraz. Za kilkanaście lat będzie już na wszystko za późno
Nie ma lepszej mapy współczesnych szans, nadziei, zagrożeń i napięć. Michał Sutowski recenzuje książkę Edwina Bendyka.
Mam ochotę na kilka sezonów zapomnienia
Jakie seriale mogą pozwolić dziś na oderwanie się od koronawirusowych statystyk oraz wypełnić pustkę ciszy (nie)wyborczej? Podpowiada Olga Szmidt.
„List” przeciw nielegalnym wyborom. Protest środowisk artystycznych pod Sejmem
Przedstawicielki i przedstawiciele środowisk artystycznych przynieśli spod Poczty Głównej pod budynek parlamentu list skierowany do Sejmu RP.
Przemka Witkowskiego lektury na czas pandemii
Wszystkie polecane książki kupicie teraz na stronie Wydawnictwa Krytyki Politycznej z 40-procentowym rabatem.
„Cyberpunk” to bzdura
Nie, nie żyjemy w cyberpunku. Rządzą nami stare, bogate dziady, które nie potrafią obsługiwać komputerów.
Matka noce całe musi tańczyć, pić. Bo ma dziecko małe, krew wypruwa z żył
Kinga Dunin czyta „Bezmatek” Miry Marcinów, „Mama zawsze wraca” Agaty Tuszyńskiej i Iwony Chmielewskiej i „Wierzyliśmy jak nikt” Rebecki Makkai.
Kobieta z walizką, w której trzyma całe swoje życie
Kiedyś recenzentka napisała o tym spektaklu, że „Bogdańska nienawidzi Felliniego”. Ale ja chciałam po prostu zatrzymać Giuliettę w kadrze. Złożyć jej hołd.
Mamy w Polsce długą historię elit, które na kryzys reagowały zaciskaniem cudzego pasa
Większą katastrofę, niż zaliczyliśmy w latach 30., trudno sobie wyobrazić nawet po koronawirusie. Rozmowa z Adamem Leszczyńskim.