Recenzji nie będzie, bo to zbyt ważny film.
Wiśniewska: Zawiodłam się na Zanussim
Jako feministka, i to stanowcza, jestem rozczarowana. Dlaczego nie potraktował mnie serio?
Majmurek: Pani Pong gromi czyścicieli kamienic
Od kilku lat festiwal filmowy Pięć Smaków przybliża Polakom to, co najciekawsze w azjatyckiej kinematografii.
Majmurek: Psychopatyczna osobowość naszych czasów
W świecie „Wolnego strzelca” każdy myśleć musi o sobie jak o marce.
Dymek: Chuligani chirurgii
„The Knick” to kilka godzin solidnej rozprawki o innowacyjności i postępie, nauce i technologii. Ale ambicje reżysera Stevena Sodenbergha były większe.
Zaród: Niepotrzebne przeznaczenie
Być może gdybym oglądał „Interstellar” jako nastoletni fizyk z lat dziewięćdziesiątych, dałbym się uwieść. Ale ani tamten dzieciak, ani SF nie stało w miejscu.
Wanda Jakubowska: Paskudna? Niewygodna?
Dziś rocznica urodzin* reżyserki. A już wkrótce w księgarniach jej biografia.
Hrapkowicz: Amerykańskie paradoksy
American Dream rozsypuje się na naszych oczach i amerykańscy filmowcy to dostrzegają. Relacja z American Film Festival.
Majmurek: Dwie Ukrainy
Czy „Plemię” Mirosława Słaboszpickiego to cyniczne spełnienie zapotrzebowania na „poradziecki temat” na Zachodzie?
Majmurek: Totart, czyli antynomie wolności
Reżyser dokumentu o Totarcie nie stara się tworzyć nostalgicznej opowieści o tym, jak to Totart razem z Papieżem, Reaganem i Lechem Wałęsą „obalił komunizm”.
Majmurek: Bez obciętego ucha w trawie [recenzja]
„Zaginiona dziewczyna” to jeden z najbardziej przenikliwych portretów Ameryki w kryzysie.
Majmurek: Nie tylko czarne wdowy [recenzja]
Amy z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera jest „złą kobietą”, ale zupełnie nie w typie znanym z patriarchalnych, tradycyjnych narracji.