Odwracają się od świata spełnionej mieszczańskiej emancypacji, z którego wyeliminowano wszelkie zagrożenie, przemoc i negatywność.
Starski: Nie robiłem filmów po to, by utrzymać willę w Los Angeles
Mam przyjemne poczucie, że nie dałem się zniewolić własnemu sukcesowi.
Bratysława nie jest mała
Visegrad Film Forum odbywa się dopiero od trzech lat. Już teraz widać, że może pomóc swoim uczestnikom w promowaniu talentów, doskonaleniu umiejętności i zdobywaniu partnerów.
Majmurek: Kim jest ten dziwny nieznajomy?
„Nieznajomy nad jeziorem” to film wizualnie odważniejszy niż „Nimfomanka”.
Wiśniewska: Kamienie na szaniec – męczeństwo zastąpiło pracę
Kiedyś ludzie pięknie żyli, pięknie kochali i pięknie umierali w slow motion.
Majmurek o Oscarach: Nagrody Obamy
Akademia zauważa zmiany, które przynosi produkcja cyfrowa, ale też zmiany społeczne po dwóch kadencjach Obamy.
Dymek: Aborcja i kara
Amerykańska popkultura problem niechcianych ciąż czy potencjalnej aborcji rozwiązuje prosto – zabijając bohaterkę. A polska?
Majmurek o braciach Coen: Nie jesteś wyjątkowy!
Z ich ostatniego filmu widz wychodzi w najlepszym razie przeniknięty ironiczną melancholią.
Flaga dla Ukrainy [List Gildii Reżyserów Polskich]
Każdy najdrobniejszy, choćby symboliczny gest jest dziś niezwykle potrzebny obrońcom demokratycznej i niepodległej Ukrainy.
Nie ma miłości na tym blokowisku
Reprezentujący Polskę na Berlinale „Do serca Twego” to trochę paradoks: animacja o ciążącej, rzeczywistej, namacalnej przemocy miejsc i przestrzeni.
Majmurek: Niezaskakująca niespodzianka
Od lat główna nagroda wędrowała do mniej znanych twórców, którzy dopiero pukają do światowej ligi.
Majmurek: Berlinale w galerii
Yael Bartana pokazuje w „Inferno”, jak bardzo religijne imaginarium uwikłane bywa w popkulturowe triki i scenariusze.