Klara Cykorz ogląda „Tenet” Christophera Nolana i „Może pora z tym skończyć” Charliego Kaufmana.
Staśko: Bronię „dziewczyn z Dubaju” przed Dodą (i kapitalizmem)
Doda kręci „Dziewczyny z Dubaju”. Od miesięcy powtarza, że wiele celebrytek pracowało seksualnie – a kiedy tak pracujesz, nie powinnaś się pchać do show-biznesu, bo ktoś ci to może wytknąć.
Coming out w tańcu
Niektórzy artyści wystąpili w „A potem tańczyliśmy” anonimowo i na własne życzenie zostali pominięci w napisach końcowych.
W szarej strefie przemocy seksualnej [o serialu „Mogę cię zniszczyć”]
„Na świecie głodują dzieci, w Syrii toczy się wojna, nie każdy ma smartfona” – powtarza Arabella, żeby przekonać samą siebie, że są rzeczy gorsze niż to, że została zgwałcona.
„Sztuka nie potrzebuje parytetów” – powiedział biały heteroseksualny mężczyzna. A świat w to uwierzył
Kto naprawdę przejmuje się Oscarami? Białe kołnierzyki.
W kleszczach (nie)sprawiedliwości
Można powiedzieć, że największą „winą” Tomasza Komendy było urodzenie się w niewłaściwej klasie społecznej. Jakub Majmurek ogląda „25 lat niewinności”.
„Dylemat społeczny” − film o tym, jak media społecznościowe zjedzą nasze mózgi
Populizm i przesada, ale nie do końca, bo działanie mediów społecznościowych wymknęło się spod kontroli nawet ich twórcom.
Na beczce prochu nierówności
Pod koniec lat 20. Siergiej Eisenstein pracował nad filmową adaptacją „Kapitału” Karola Marksa. Z projektu nic ostatecznie nie wyszło, ponad 90 lat później możemy za to zobaczyć film „Kapitał w XXI wieku”.
Śmiertelne skutki zinstytucjonalizowanej homofobii
Po homofobicznej nagonce, której twarzami są biskup Jędraszewski i prezydent Duda, trudno nie odnosić filmów Davida France’a „Jak przetrwać zarazę” i „Witamy w Czeczenii” do sytuacji w Polsce.
Molesta vs Quebonafide. Od osiedlowych akcji do eg(z)otycznych wakacji
Jaki obraz ewolucji polskiego hip-hopu wyłania się z prezentowanych na festiwalu Millennium Docs Against Gravity dokumentów „Skandal. Ewenement Molesty” i „Quebonafide: Romantic Psycho Film”?
„She-Ra i księżniczki mocy”: o reprezentacji bólu i nadziei
Jeśli po pięciu sezonach mam do „She-Ry” jakieś pretensje, to takie, że nie było jej, kiedy sama miałam te osiem, dziesięć, dwanaście lat.
Berlinale kończy z podziałem płciowym nagród aktorskich
Jeden z najważniejszych festiwali filmowych znosi kategorie płciowe w nagrodach aktorskich.