Wygrzebane z archiwum TVP utwory pokazują, że i „naszym” nie brakowało futurystycznego polotu.
Bożek: Życie seksualne cyberdzikich
RSS B0YS brzmi jak muzyka robiona na komputerze, który zleciał z dziesiątego piętra.
Bożek: Co pamięta muzyka?
The Phantom to nie tylko nostalgicznych wspomnień czar. Rytmiczna inwencja producenta ma zdecydowanie futurystyczny wydźwięk.
Bożek: Jeszcze punk (i disco) nie umarł. Playlista na sylwestra
Dziesięć całkowicie przypadkowych kawałków, którymi będę zamęczać znajomych.
Bożek: Demon techno w okularach
Cielesność tej muzyki bierze się wprost z charakteru jej twórcy. Bo Kucharczykowi nawet filharmonia kojarzy się z cielesną euforią.
Bożek: Dub, czyli zmiana percepcji
Co się dzieje, gdy głos przestaje być nośnikiem słów? Co z sobą niesie, jeśli nie sens?
Bożek: Izy Lach uśmierzacz bólu
Wytwórnie powinny się zabijać o ten materiał. Iza Lach to nasz popowy skarb.
Bożek: Suzanne Ciani – romans z syntezatorem
„Dopóki nie pokochasz maszyny, nigdy nie odkryjesz jej głębi” – mówi kompozytorka i konstruktorka unikalnych brzmień.
Bożek: Mamy problem
„Witajcie i uważajcie” – ostrzega graffiti przy łódzkim dworcu. Uważajcie też na polski hip-hop, może go polubicie.
Bożek: „Trzy akordy, darcie mordy” to za mało
„Generator rytmiczny” zespołu Bexa Lala, choć brzmi jak kołysanka dla odważnych dzieci, to punk – a właściwie postpunk – najczystszej wody.
Bożek: Na własnych warunkach
Choć we współczesnej, szczególnie „czarnej” muzyce, pełno jest seksu, nikt nie potrafi go przedstawić jak twigs.
Bożek: Taśmy z Afryki
Interesują mnie rzeczy popularne w kraju pochodzenia, ale nieznane poza nim – mówi Brian Shimkovitz, twórca bloga i wytwórni Awesome Tapes From Africa.