Brzydkie słowo na P?

Niedawno znów rozgorzała fundamentalna dyskusja, o tym, skąd biorą się dyrektorzy publicznych teatrów.

Michał Centkowski

Ziętek: Zapomnij o teatrze

Najważniejsze w „Low pieces” Xaviera Le Roya staje się to, co rozgrywa się poza sceną, w absolutnych ciemnościach, gdy jesteśmy pozostawieni sami sobie.

Agnieszka Ziętek

Niziołek: Teatr, współuczestnik Zagłady

Świadectwa teatru, o których piszę, niczego nie ocalają. Nic nie są w stanie przedstawić. Nie przynoszą katharsis. Ale istnieją.

Grzegorz Niziołek

Nizołek: Teatr Zagłady

Warlikowski obnaża – zapewne mimowolnie – fałsz dyskursu „przepracowania” i „winy”, jaki uruchomiła w sferze publicznej debata wokół Jedwabnego.

Grzegorz Niziołek

Pietrzak: Białe nosy

Sukcesem Wrighta jest pokazanie, że kolonializm nie jest czymś, co dobiegło końca, gdy imperia pozwijały posterunki na innych kontynentach.

Jarosław Pietrzak

Teatr na kredyt

W amerykańskim teatrze aktorów angażuje się do konkretnych ról w konkretnych sztukach, więc mogą planować życie najwyżej na dwa, trzy miesiące naprzód.

Rozmowa Poli Sobaś-Mikołajczyk i Jacka Mikołajczyka
Zamknij