Czy Bandersnatch jest narzędziem propagandy Netfliksa?
![](https://krytykapolityczna.pl/wp-content/uploads/2019/01/BM_Bandersnatch_Vertical_Main_PRE_RGB.0-840x440.jpg)
Czy Bandersnatch jest narzędziem propagandy Netfliksa?
Z Dianą Lelonek, laureatką Paszportu Polityki 2019 w kategorii sztuki wizualne, rozmawia Anna Cieplak.
Film o historii grupy Queen wybiera największe hity i układa z nich grzeczną, drobnomieszczańską bajkę.
O czym to jest? O cenzurze prewencyjnej i jedynie słusznej linii promocyjnej Polski? Aleksandra Cieślak o swojej współpracy z Instytutem Książki.
Lidia i Julia Pańków opisały biografie dziesięciu wybitnych Polek, które zerwały z tradycyjną rolą kobiety w społeczeństwie i kształtowały nowe obyczaje.
Antyutopia w serialu „1983” to Polska, w której model liberalno-demokratyczny został zastąpiony chińskim. To niepokojąco aktualna wizja rzeczywistości.
Czekamy na bunt maszyn rodem z „Terminatora”, a roboty już dawno zabrały się do eksterminacji człowieczeństwa.
Świat jest zły, rządzi nim siła, trzeba po prostu zajmować się sobą. Kinga Dunin czyta „Królestwo” Szczepana Twardocha.
Nie da się oderwać maszyn od zagadnienia ekologii. One korzystają z energii, którą jako ludzie czerpiemy z naszej planety w sposób totalnie zachłanny.
Warto dalej pedałować, a nawet walczyć o budowę nowych ścieżek rowerowych, żebyśmy mieli przynajmniej którędy uciekać przed trzecią wojną światową.
Emancypantki, prawo do pracy i pęknięcie w ruchu, który nazywał się „kobiecy”, ale właściwie służył tylko bardzo wąskiej grupie kobiet. Fragment książki „Anioł w domu, mrówka w fabryce”.
Z Joanną Kuciel-Frydryszak, autorką książki „Służące do wszystkiego”, rozmawia Olga Wróbel.