Większą katastrofę, niż zaliczyliśmy w latach 30., trudno sobie wyobrazić nawet po koronawirusie. Rozmowa z Adamem Leszczyńskim.

Większą katastrofę, niż zaliczyliśmy w latach 30., trudno sobie wyobrazić nawet po koronawirusie. Rozmowa z Adamem Leszczyńskim.
W pewnym sensie „Dare Me” wydaje się dosłownym spełnieniem obietnicy kryjącej się w nazwie gatunku: „thriller psychologiczny”. Zajrzyj, widzu, do cudzej głowy – i zadrżyj!
Jak tworzą artyści w kraju, który zanika?
Jeżeli połowę pracy, którą wykonujemy, można wyeliminować bez wpływu na ogólną wydajność, dlaczego nie rozdystrybuować pozostałej pracy tak, by każdy miał czterogodzinną dniówkę?
Wybór wierszy ze zbioru „Wakacje od istnienia? Czternastodniówka literacka”, dostępnego bezpłatnie online.
Obostrzenia w poruszaniu się pozostaną z nami na majówkę – to świetny moment, żeby sięgnąć po książki.
Nowa powieść Ziemowita Szczerka – trochę spod znaku Tarantino, a trochę Andrzeja Ledera i Jana Sowy – wykorzystuje konwencję kryminału retro, ale całkowicie odrzuca jego nostalgiczny, ucieczkowy charakter.
W przeciwieństwie do Polaków, którzy chcą się wykazać, dla Szwedów ważne jest, by stać się częścią zespołu.
Jak w związku z epidemią koronawirusa wygląda sytuacja artystów, czego się obawiają i czy rząd oraz samorządy mają sensowne propozycje pomocy tej grupie zawodowej? Rozmowa z Katarzyną Górną i Mikołajem Iwańskim.
Jeśli ktoś ma naprawdę dużo czasu, polecam książkę, która jest obszernym dowodem na to, że historia w szkołach mogłaby być zupełnie inaczej opowiadana.
Kinga Dunin czyta „Życie Sus” Jonasa T. Bengtssona, „Bardzo ziemną wiosnę” Katarzyny Tubylewicz, „Zatruty ogród” Alex Marwood i „Przez” Zośki Papużanki.
Lata 80. także miały swoją epidemię. Fragment książki Krzysztofa Tomasika „Gejerel”.