Chcę w swoim filmie odpowiedzieć na to pytanie – mówi Tomasz Sekielski.
Szumowska: O Polakach opowiadam z czułością
Najciekawsze wyzwanie artystyczne to dla mnie umiejętność krytycznego opowiadania o swoim otoczeniu – mówi Małgorzata Szumowska.
Oscary po Weinsteinie
Jak wyglądały Oscary roku #MeToo, Time’s Up i definitywnego pożegnania z formułą „Dziękuję Bogu i Harveyowi Weinsteinowi”?
Co zostało z WikiLeaks?
Czy Julian Assange spędzi resztę życia w londyńskiej ambasadzie Ekwadoru? A może ucieknie? Dawid Krawczyk rozmawia z producentem filmu o założycielu WikiLeaks.
„Kobiety mafii”: Ponury taniec na rurze
Pornograficzna przemoc i uprzedmiotawianie są u Patryka Vegi niejako usprawiedliwiane tym, że „jednak prawdziwa miłość istnieje”, a poza tym wiemy, że w końcu laski się zemszczą.
Czwarta władza walczy o sławę i wolność słowa
Tęsknota za jakościowym dziennikarstwem czy może pogoń za mitem o nim? Wyścigu mediów o newsa i sławę oraz kobieta stająca do walki z prezydentem USA.
Przyjaciele, czyli jak pokochać neoliberalizm i picie kawy cały dzień
Ładną bajkę o Ameryce spełnionych marzeń w Polsce końca lat 90. oglądaliśmy jako opowieść o Ameryce po prostu.
Majmurek z Berlinale: Kobiecy western i radziecki cmentarz
W czasach, gdy kowbojskie cnoty pogranicza wracają do mainstreamu w postaci Trumpa, w czasach gniewu kobiet, wizja z westernu Zellnerów wydaje się szczególnie politycznie nośna.
Spójrzcie na polskich katów
Postawa mówiąca „obozy były komunistyczne, a nie polskie, więc nie ma tematu” jest zaprzeczeniem dojrzałości.
Poradnik mówienia „nie”
„The End of the F*** World” jest zapisem pokoleniowej przemiany. Może trochę utopijnej, ale bardzo atrakcyjnej.
„Black Mirror”: Uciec z muzeum okropności
Oglądając ostatni sezon „Black Mirror” w Polsce PiS, mam poczucie, że wizje Brookera nie przystają do lęków naszej rzeczywistości.
Kiedy należy przestać walczyć o sprawiedliwość?
Historia o dzielnej kobiecie walczącej z bezdusznymi instytucjami? A może coś w stronę „Kill Bill” – czyli o bezwzględnej mścicielce?