Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Miasto

Szeksqueer: Meandry queerowości u Szekspira

Wykład pokaże, jak w renesansie postrzegano kwestie płci, jak teatr elżbietański funkcjonował w obszarze płci i seksualności.

30 stycznia 2014, czwartek, godz. 18.00, Świetlica Krytyki Politycznej w Łodzi (Piotrkowska 101, lewa oficyna, I piętro). 

W teatrze elżbietańskim role kobiece grane były przez mężczyzn. Widownia londyńskich teatrów publicznych z zapartym tchem oglądająca losy Romea i Julii widziała dwóch mężczyzn odgrywających miłosne uniesienia kochanków. Jeszcze ciekawiej było, gdy na potrzeby komediowych perypetii bohaterka sztuki przebierała się za chłopca. Aktor grał wówczas kobietę przebraną za mężczyznę. Wykład pokaże, jak w renesansie postrzegano kwestie płci, jak teatr elżbietański funkcjonował w obszarze płci i seksualności, i co queerowego można wyciągnąć ze sztuk Szekspira.

Dr Magdalena Cieślak jest adiunktem w Instytucie Anglistyki UŁ. Specjalizuje się w dramatycznej literaturze renesansowej oraz relacjach między literaturą a współczesnymi mediami w kontekście studiów kulturowych. Jej rozprawa doktorska poświęcona była filmowym adaptacjom „Hamleta”. Obecnie prowadzi badania nad sposobami, w jakie kino podejmuje politycznie i kulturowo subwersywne treści sztuk Szekspira.

Cykl realizowany jest przez Fabrykę Równości.

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Zamknij