Idee nie działają.
Same.
Ktoś musi stanąć za ideą.
Człowiek. Jeden lub wielu.

Idee pomagają wymyślić świat na nowo, kiedy trzeba to zrobić.
Ułatwiają zrozumienie, podtrzymują nadzieję, uwalniają od lęku.
Idee nie są odważne. Nie mają wyobraźni. Nie mają kolorów.
To człowiek, który stanął po stronie idei – jest bohaterem.

Zobaczył i pokazuje innym to, co niewidoczne.
Uwierzył, że utopia wypowiedziana dziś,
jutro może stać się barwną rzeczywistością.

Idee rodzą się z krytyki.
Powstają z myślenia.
A kiedy budzi się rozum, kończy się marazm.
Krytyczne myślenie napędza do działania.

Idee to słowa.
Które mają wartość i moc.
Nie chcemy ich tylko tworzyć ani bronić.
Zamierzamy je urzeczywistnić.

Dla Polski otwartej, zielonej i solidarnej.
Tworzonej wspólnie z wami.
Słowem i działaniem.

Przepisujemy idee na rzeczywistość.
Krytyka Polityczna

Kultura

Weterani leczą stres pourazowy ayahuaską

Po powrocie z wojny czeka na nich stres, niepokój, ataki paniki. Leczą się psychodelikami.Maciej Lorenc

Kanapowa narkoturystyka

Netflix ujawnia: narkotyki są nielegalne, a gangsterzy sporo na nich zarabiają.

Dilerka w dobie brexitu

Gra wciąż trwa, zmieniają się tylko gracze. Oglądaliśmy „Top Boya”.
netflix-jak-sprzedawać-dragi-w-sieci

Nerd z niemieckiej prowincji chce być Escobarem

Netflix opowiada inspirowaną prawdziwymi zdarzeniami historię narkotykowego barona z przypadku.
migranci-wspinaja-sie-na-bestie

Migranci to towar. Jego wartość mierzy się bezbronnością i desperacją

„Bestia” Óscara Martíneza pokazuje, jak migranci zostali złapani w okrutną pułapkę: uciekają od jednej przemocy, by paść ofiarą kolejnej.
przychodnia-filip-chrobak

Ja mam fach w rękach, ja bym diabła zespawał [rozmowa]

Ja się tam nigdy nie spotkałem, żeby mi ktoś ubliżył, a tu już się tysiące razy spotkałem, że ktoś do mnie mówi: „Ty menelu”. W Niemczech? Nigdy. Null. Zero. Fragment 47. numeru „Krytyki Politycznej”.

Niegdysiejsze (legalne) odloty

Aż do końca XIX w. pojęcia nadużywania narkotyków i narkomanii niemal nie istniały. Łukasz Kamieński recenzuje kulturową historię odurzenia Stuarta Waltona.