Fotorelacje

Fotorelacja: O!Świetlica w Pszczynie

W czwartek i piątek, 10-11 lipca, dzieci z O!Świetlicy Krytyki Politycznej w Cieszynie wzięły udział w wycieczce do Pszczyny.

Pierwszym miejscem, jakie odwiedziliśmy, była Pokazowa Zagroda Żubrów. Wszystkie zwierzęta, które w niej mieszkają, mają imiona zaczynające się na literę „P”. Tak jak „Pless”, czyli po prostu Pszczyna. Dzieci zastanawiały się, jakie imiona one nadały by żubrom. Zadanie to nie było takie proste. Odwiedziliśmy też piękny i rozległy Park Pszczyński, gdzie staraliśmy się rozpoznać rosnące w nim drzewa. Wspólnie bawiliśmy się w podchody. Wybraliśmy się też do Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Sportu w Łące koło Pszczyny. Na miejsce dowiózł nas bezpłatny autobus miejski, który daje mieszkańcom Pszczyny możliwość wypoczynku na plaży nad zalewem Łąckim. Woda była ciepła, pogoda dopisała i zapewne dlatego gra w siatkówkę szła nam wyjątkowo dobrze. Zwieńczeniem całego dnia było przygotowane wspólnie ognisko.

Do szkoły, gdzie spaliśmy, zaprowadził nas przewodnik, Wojtek Jakubiec, który czuwał nad całą wycieczką. Następy dzień zaczęliśmy lekcją muzealną przeprowadzoną specjalnie dla dzieci z O!Świetlicy. Dowiedzieliśmy się, kto mieszkał w obecnym Muzeum Zamkowym w Pszczynie i kto go odwiedzał. Zobaczyliśmy także, jak wyglądają poszczególne komnaty i do czego były przeznaczone w przeszłości. Później odwiedziliśmy Zagrodę Wsi Pszczyńskiej. Byliśmy pod wrażeniem tego miejsca, w Cieszynie nie mamy przecież żadnego skansenu.

Na długo zapamiętamy tę wycieczkę, my, osoby na co dzień pracujące z dziećmi w O!Świetlicy, oraz właśnie dzieci – młodsze i starsze – które mogły przez dwa dni bawić się, zwiedzać, wypoczywać i cieszyć wakacjami.

Wycieczka dzieci z O!Świetlicy Krytyki Politycznej w Cieszynie odbyła się dzięki wsparciu UM w Pszczynie oraz osobom, które wpłaciły pieniądze na rzecz wypoczynku dla dzieci z O!Świetlicy.

Dziękujemy wszystkim, którzy sprawili, że wyjazd ten mógł się odbyć!

Zespół O!Świetlicy Krytyki Politycznej w Cieszynie

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Agnieszka Muras
Szkoła Liderów
Agnieszka Muras jest działaczką społeczną i koordynatorką programu kształcenia liderów miejskich w Fundacji Szkoła Liderów. Pracowała w HEAL Polska, działając na rzecz poprawy jakości powietrza oraz w Krytyce Politycznej, tworząc Świetlicę „Na Granicy” w Cieszynie.