O wystawie „Chleb i róże” w warszawskim MSN opowiadają Natalia Sielewicz i Łukasz Ronduda.
Po co sztuce outsiderzy?
To, co łączy prezentowane na wystawie „Po co wojny są na świecie” prace i ich twórców to doświadczenie wykluczenia.
Pić w strukturze, ćpać w strukturze [rozmowa z Łukaszem Surowcem]
„Artysta chce wynagradzać pracę bezdomnych alkoholików alkoholem” – to nie przejdzie.
Urbanowicz – sztuka, magia, psychodelia
Kojarzycie go z nurtem psychodelicznym, ale Andrzej jest niedefiniowalny – mówi Małgorzata Borowska.
Byłem w strasznym miejscu. Pogoda ładna
O pocztówkach z Auschwitz z Pawłem Szypulskim rozmawia Jakub Gawkowski.
Orbán i archanioły rewizjonizmu
Ile węgierskości w węgierskiej sztuce?
Franke: Czy możliwa jest inna globalizacja?
Bez nowego, wspólnego globalnego horyzontu osuniemy się w spiralę konfliktów – mówi kurator wystawy After Year Zero.
Łagodzka: Nie oburza mnie estetyzacja cierpienia. Bardziej jego trywializacja
Największym błędem jest założenie, że odbiorca sztuki jest ograniczony.
„Halka” na Haiti [rozmowa]
Na Haiti jest wioska, której czarni mieszkańcy nazywają się Polakami.
Wowrzeczka: Niewinne plany* nie istnieją
Nierówności w edukacji powstają już na poziomie podstawowym i pogłębiają się w trakcie kolejnych lat szkoły.
Nowy Wspaniały Śląsk
„Projekt Metropolis” Fundacji Imago Mundi i CSW Kronika to ważny krok w kwestii sztuki na polu lokalnym, którego innym regionom należałoby życzyć.
Ruksza: Mam duży „wartościowstręt”
Dziś wszyscy mówią o wartościach: politycy, księża, aktywiści z lewicy i prawicy, aktorzy, bankierzy. Kiedy zaczynają robić to artyści, wychodzi to zazwyczaj kiepsko.