W Polsce Maria Papa Rostkowska jest artystką wciąż mało znaną. Wystawa w warszawskiej Królikarni przywraca jej właściwe miejsce.
Po co nam wegański smalec?
Czy jesteśmy gotowi na to, żeby spojrzeć na zwierzęta inaczej? O wystawie „Ecce Animalia” w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Homorodziny są równie nudne jak każda rodzina na świecie
Obowiązki, troski, radości są takie same.
Pastuszko: Bezgłowi przyjaciele
Zdjęcia Jowity Paszko wpisują się w nurt fotografii intymnej. Tylko że obcinanie ludziom głów do kanonu fotografii intymnej nie należy.
50 tysięcy funtów za rybę bez frytek
Przecież to nie sztuka! W najlepszym razie coś nieludzkiego! A w ogóle, ile toto kosztowało?
Redzisz, Świątecka: Wstyd jest wszechobecny
Mam ochotę stanąć i krzyczeć: Ludzie! Przestańcie się w końcu wstydzić!
Pastuszko: Pamięć fotograficzna
Co się stało z Ostrowcem z PRL-owskich pocztówek?
Wodiczko: Dziecko z Grobu Nieznanego Żołnierza jest w każdym z nas
Trzeba „odwojnić” kulturę.
Farocki: Kino polityczne zostało wygnane z telewizji
Ale internet niedługo pozbawi telewizję resztek jej monopolu.
Majmurek: Nigdy nie byliśmy naturalni
Czy dog argentyński nie jest w równym stopniu artefaktem cierpliwej pracy kultury jak freski w Kaplicy Sykstyńskiej?
Jest dym, jest sztuka
Aman Mojadidi, pół Afgańczyk, pół Amerykanin, z wykształcenia antropolog kultury, śmiało wprowadził do Afganistanu sztukę konceptualną i zaangażowaną.
Maziuk: Od perfekcyjności niedaleko do totalitaryzmu
Jeśli artysta nie ujawni swoich słabości, jego dzieła będą jedynie nudnym monologiem.