Gdym ujrzała filmy puszczane w szopie strażackiej, oszalałam zupełnie. Jak się to robi?! Gdzie?! Kto to robi?!
![](https://krytykapolityczna.pl/wp-content/uploads/2016/09/modernistki-840x440.png)
Gdym ujrzała filmy puszczane w szopie strażackiej, oszalałam zupełnie. Jak się to robi?! Gdzie?! Kto to robi?!
Dzisiejsza historia pamięci jest historią Polski osadzonej w już oswojonej jednoetniczności.
Polskie kino odkryło potencjał historii seryjnych morderców z czasów PRL. Czy go wykorzystuje?
Trzydziestolatek w krótkich spodenkach chce mierzyć się z życiem za pomocą gry. Powodzenia.
Kiedy włożyła chustę, ludzie zaczęli patrzeć na nią z góry. „Patrzyli na mnie, jakby wyparowała mi połowa mózgu”.
Przemysław Czapliński, „Poruszona mapa”, Marek Krajewski, „Mock”
Z tej perspektywy Hitlera nie widać. Widać wykonawców jego zaleceń.
Felieton satyryczny opublikowany w dziale „Małpie zwierciadło”.
Dlaczego kobietą można się stać tylko przez penetrację ze strony mężczyzny?
Ścigając się na pamięć o ofiarach, tylko wzmacniamy swoje traumy.
Czy wszystkie obrazy zombie mają antykapitalistyczny wymiar? Z pewnością nie. Ale zombie i polityka łączą się czasem ze sobą w bardzo zaskakujący sposób.
Autor „Powstania umarłych” odpowiada Irenie Grudzińskiej-Gross