Kobiety w kinie odnoszą albo sukcesy, albo porażki. Nie ma miejsca na średnie kino kobiet.
Nie chcemy oglądać świata, jaki pokazujecie [Dymek o Mirzoeffie]
Największa zmiana polityczna w XXI wieku dotyczyła sposobu, w jaki widzimy świat.
O czym milczy od kwietnia PJ Harvey?
Po PJ widać, że wie, kiedy decyduje się na odważny gest.
Na wakacje: rozrywkowo albo wzniośle
Jaume Cabré „Cień eunucha”, Margaret Atwood „Serce umiera ostatnie”, Virginie Despentes „Vernon Subutex”, Karen Joy Fowler „Nie posiadamy się ze szczęścia”.
Jasiński: Niewyjaśniona zagadka powstania
Dlaczego żołnierze Armii Krajowej, którzy pięć lat przygotowywali się
do podjęcia walki z wrogiem, po kilku godzinach powstańczych starć opuszczali
Warszawę?
Takie rzeczy to tylko w Jedynce
„W Jezioranach” nie eksponuje się już korzyści płynących z UE, za to Jabłońscy i Pawlacze maniacko grają w Loterię Paragonową.
Kosmos, czyli ostatnie spojrzenie w XX wiek
„Kosmos” bardzo wyraźnie kręcony jest jako pożegnanie. Nie tylko z kinem, ale także z wiekiem XX – z jego sztuką i intelektualną formacją, która ukształtowała reżysera.
Żyd, Polak, Haitańczyk i kat
Dawid Grosman „Wchodzi koń do baru”, Lyonel Trouillot „Niedziela, 4 stycznia”, Tomasz Jastrun „Osobisty przewodnik po depresji”, Tomasz Kowalski „Mędrzec kaźni”.
Kapela: Cukiereczki wyklęte
Dlaczego nie pamiętamy o tych najbardziej wyklętych?
Kochanek
Dlaczego Julita miałaby uciec z dworca i pójść do jego ojca?
Teatr uchodźców
O pracy teatralnej z uchodźcami z Pietro Floridią rozmawia Alicja Borkowska.
Córka Mieszka, siostry Szekspira i bonus
Elżbieta Cherezińska „Harda”, Anna Tyler „Dziewczyna jak ocet”, Jeanette Winterson „Przepaść czasu”, Inga Iwasiów „Dziecko”.