Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Dlaczego Kijów gości Warszawę w Budowie
Ziemia, która nie nadawała się już do prywatyzacji, nie nadawała się – jak wówczas myślano – do niczego. Ale wtedy przyszli artyści.
Subutex, brzmi jak narkotyk
Znakiem końca epoki jest śmierć Davida Bowie. Może to nie jest tylko koniec pewnej epoki, a koniec świata, który znamy? Kinga Dunin czyta trylogię Virginie Despentes „Vernon Subutex”.
Stypendium Pamięci Konrada Pustoły trafia do Keymo
Tak jak „Darkroomy” Konrada Pustoły, Keymo prowokuje, do dyskusji i do zmiany przyzwyczajeń.
Żyjemy w hardkorze, ale umiemy się bawić
O rosyjskiej kontrkulturze opowiada Konstanty Usenko, autor książki „Buszujący w barszczu. Kontrkultura w Rosji 100 lat po rewolucji”.
Co widać w cieniu Lary Croft?
Feministkę i odkrywczynię czy obiekt seksualny i neokolonizatorkę?
Jaki kler, taki antyklerykalizm
Rozmach do ciosu Smarzowski wziął z tzw. grzechów ogólnych kościoła, ostrze – z najcięższego.
Okrutnie dobry komiks i inne historie
Janek i Kryśka, zwykli ludzie ze zwykłego blokowiska, stracili dziecko, muszą jakoś uporać się z tym dramatem i ułożyć sobie życie. Jest jeden szkopuł, to dziecko było małpą.
Czy je zobaczą?
Nareszcie! Kobieca namiętność, seks, lesbijki we własnym środowisku. A wokół heterenorma, oczywistość zakładanego z góry heteroseksualizmu. Kinga Dunin ogląda „Ninę” Olgi Chajdas.
Czy widzki są mile widziane na Warszawskim Festiwalu Filmowym?
Nie zgadzamy się na publiczny seksizm – napisały Kobiety Filmu do dyrektora Warszawskiego Festiwalu Filmowego Stefana Laudyna.
Sąsiedzi
Co, jeśli przyjąć określenie Ukraińców jako „uchodźców” na serio?






