Film jako masturbacja ego? Jestem naprawdę za stary, żeby mnie to miało jeszcze podniecać.
Majmurek: Raport Macierewicza na ekranie
Mimo kilku świetnych motywów „Służby specjalne” Vegi nie będą nowymi „Psami”.
Białoszewski w Muzeum Powstania Warszawskiego
Czemu „Miasto 44” mnie nie ujęło?
Majmurek: Eastern współczesny
Mimo wszelkich lokalnych specyfik walka wszędzie toczy się o to samo: dostęp do godnego życia, sprawiedliwość, wolność od ucisku.
Komasa: Wiedziałem, że jak spieprzę, to nikt młody filmu z wielkim budżetem już nie nakręci
Rozmowa z reżyserem „Miasta ’44”.
Majmurek: Gdynia 2014 – gatunki i gnypalstwo
Tegoroczny festiwal w Gdyni wyraźnie pokazał pragnienie dobrego, niegłupiego kina gatunkowego, ale pokazał też, że to kino raczej nam nie wychodzi.
Wiśniewska: W tym konkursie skoków zawodnicy zapomnieli nart
Podsumowanie tegorocznego festiwalu w Gdyni przed rozdaniem nagród.
Majmurek: „Miasto ’44” – trzeba zabić tę miłość?
To tyleż film o powstaniu, co o współczesnej pamięci powstania i przemyśle kulturowym, jaki je otacza, tanatyczno-hipsterskim Warsaw Uprising Chic.
Wiśniewska: Bogowie z kardiochirurgii
Oglądając „Bogów”, kibicujemy Relidze, ale też widzimy, jak praca go niszczy i zastanawiamy się, ile można poświęcić, żeby osiągnąć cel.
Wiśniewska: Antyromantyczne kino liryczne
Bohaterowie szukają miłości, bo wydaje im się, że to jest etap dojrzewania.
Wiśniewska: Motherhood
Rewelacyjny „Boyhood” jest dla mnie nie tyle „historią chłopca o imieniu Mason”, ile historią jego matki.
Majmurek: Mały film o rozmijaniu
„Małe stłuczki” pokazują świat kruchości. Sypiących się na naszych oczach domów, kruchych, podatnych na zniszczenie przedmiotów, podatnych na zranienie ludzi.