Dziś rocznica urodzin* reżyserki. A już wkrótce w księgarniach jej biografia.
Hrapkowicz: Amerykańskie paradoksy
American Dream rozsypuje się na naszych oczach i amerykańscy filmowcy to dostrzegają. Relacja z American Film Festival.
Majmurek: Dwie Ukrainy
Czy „Plemię” Mirosława Słaboszpickiego to cyniczne spełnienie zapotrzebowania na „poradziecki temat” na Zachodzie?
Majmurek: Totart, czyli antynomie wolności
Reżyser dokumentu o Totarcie nie stara się tworzyć nostalgicznej opowieści o tym, jak to Totart razem z Papieżem, Reaganem i Lechem Wałęsą „obalił komunizm”.
Majmurek: Bez obciętego ucha w trawie [recenzja]
„Zaginiona dziewczyna” to jeden z najbardziej przenikliwych portretów Ameryki w kryzysie.
Majmurek: Nie tylko czarne wdowy [recenzja]
Amy z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera jest „złą kobietą”, ale zupełnie nie w typie znanym z patriarchalnych, tradycyjnych narracji.
LaBruce: Porno to nuda dla mieszczan
Film jako masturbacja ego? Jestem naprawdę za stary, żeby mnie to miało jeszcze podniecać.
Majmurek: Raport Macierewicza na ekranie
Mimo kilku świetnych motywów „Służby specjalne” Vegi nie będą nowymi „Psami”.
Białoszewski w Muzeum Powstania Warszawskiego
Czemu „Miasto 44” mnie nie ujęło?
Majmurek: Eastern współczesny
Mimo wszelkich lokalnych specyfik walka wszędzie toczy się o to samo: dostęp do godnego życia, sprawiedliwość, wolność od ucisku.
Komasa: Wiedziałem, że jak spieprzę, to nikt młody filmu z wielkim budżetem już nie nakręci
Rozmowa z reżyserem „Miasta ’44”.
Majmurek: Gdynia 2014 – gatunki i gnypalstwo
Tegoroczny festiwal w Gdyni wyraźnie pokazał pragnienie dobrego, niegłupiego kina gatunkowego, ale pokazał też, że to kino raczej nam nie wychodzi.