DiCaprio od dawna zasługiwał na statuetkę, ale szkoda, że dostał ją za tak mało przekonującą rolę.
List dziennikarzy filmowych do władz TVP
Wyrażamy zdecydowany sprzeciw wobec sposobu, w jaki na antenie TVP 2 został zaprezentowany film Pawła Pawlikowskiego „Ida”.
Światło ze wschodu [Majmurek o Berlinale]
Berlin zawsze najbardziej zainteresowany był kinem z naszego, postkomunistycznego regionu Europy.
#OscarsSoMale
Hollywood przez lata zamiatał kwestię reprezentacji kobiet, LGBT i mniejszości etnicznych pod czerwony dywan.
Żuławski: Trzy obrazki z życia
Przypominamy fragment wywiadu rzeki z Andrzejem Żuławskim, który przeprowadzili Piotr Kletowski i Piotr Marecki.
Siła z klęski [Majmurek z Berlinale]
„Przyszłość” i „Komuna” to cała galeria przegranych postaci. Ale ich biografie i tak się bronią.
Andrzej Żuławski – po dzikiej stronie wyobraźni
Zmarł Andrzej Żuławski. Reżysera przypomina Jakub Majmurek.
David Bowie: wampir, ufoludek i czarodziej
Aktorskie wybory Bowiego ukazują relację między tym, co charakterystyczne dla jego muzyki, a tym, co pokazywał w kinie.
Diduszko: Dlaczego tylu księży-pedofili jest bezkarnych?
Gdybym była ministrą edukacji, rekomendowałabym wysyłanie gimnazjalistów na film „Spotlight”.
Krwawy slapstick Tarantino [recenzja Majmurka]
W „Nienawistnej ósemce” przemoc nie daje się uzasadnić żadną „sprawą”.
Usłyszeć Janis
W piątek 22 stycznia do polskich kin trafia film „Janis” w reżyserii Amy Berg.
Jak partia Orbána ukarała znienawidzone środowisko filmowe
Rządy Fideszu w kinie to połączenie dwóch form cenzury – politycznej i rynkowej.