Miasto

Łódź, 19 czerwca: Zaród – Cyferki to nie wszystko

Co słychać w polskiej edukacji przyrodniczej? Skąd czerpać inspirację do szkolnych doświadczeń i projektów? Czy inżynierowie i pedagodzy mogą razem pracować? O nowych pomysłach na skuteczną edukację przyrodniczą opowie Marcin Zaród (PAN, KP Łódź).
19 czerwca, wtorek, g. 18.00, Świetlica KP w Łodzi, ul. Piotrkowska 101

Co słychać w polskiej edukacji przyrodniczej? Skąd czerpać inspirację do
szkolnych doświadczeń i projektów? Czy inżynierowie i pedagodzy mogą
razem pracować?
O nowych pomysłach na skuteczną edukację przyrodniczą opowie Marcin Zaród (PAN, KP Łódź) w ramach cyklu Uniwersytetu Krytycznego: Pracownia Nowej Edukacji.
19 czerwca, wtorek, g. 18.00, Świetlica KP w Łodzi, ul. Piotrkowska 101


Fizyka i chemia należą do najmniej lubianych przedmiotów szkolnych. Jednocześnie coraz więcej problemów demokracji wymaga wiedzy związanej z tymi dziedzinami. Umiejętność weryfikacji danych na temat energii atomowej, biopaliw, efektu cieplarnianego czy gazu łupkowego staje się warunkiem świadomej partycypacji w demokracji.

Pomimo rosnącego znaczenia, nauki przyrodnicze wciąż nie cieszą się zainteresowaniem badaczy pedagogiki. W ciągu ostatnich kilku lat praktycy wypracowali szereg narzędzi ułatwiających poznanie podstawowych zasad nauki. Polskie szkolnictwo korzysta z tych metod tylko w niewielkim stopniu, pogłębiając w ten sposób dystans cywilizacyjny. 
Pierwsza część spotkania będzie przeznaczona na prezentację trendów światowych. Druga skupi się na dobrych praktykach stosowanych w Polsce. Większa część technik będzie nisko-kosztowa i łatwa do wdrożenia w codziennej pracy pedagogicznej.

Marcin Zaród – inżynier-fizyk polimerów, dydaktyk i popularyzator wiedzy o fizyce i technice. Pracownik Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN, członek łódzkiego zespołu Krytyki Politycznej.

O cyklu
Edukacja jest jednym z
tematów, w których splatają się przestrzeń publiczna i prywatna. Tu
również przebiega granica między modernizacją a tradycjami. Tutaj też
pojawiają się podziały na wykluczonych i uprzywilejowanych. Edukacja
jest zbyt ważną rzeczą, aby o niej milczeć.
W Pracowni Nowej Edukacji pokazujemy nowe horyzonty pedagogiki, skupiając się na tym, co
możliwe w łódzkich realiach. Zapraszamy nauczycieli, rodziców i
wszystkie osoby zainteresowane problematyką edukacyjną.

Sfinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.
lodz-kreuje

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Zamknij