Miasto

Łódź, 18 września: Co zyskamy na strefach Tempo-30?

tydzien-mobilnosciCzy jest możliwa Łódź bez korków i spalin? Co możemy zyskać na wprowadzeniu stref Tempo-30? Spotkanie z Olivierem Schneiderem i dr Michałem Beimem na temat przestrzeni miejskiej i uspokajania ruchu w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności.
18 września, wtorek, g. 18.30, Świetlica KP w Łodzi, ul. Piotrkowska 101

tydzien-mobilnosciCzy jest możliwa Łódź bez korków i spalin? Co możemy zyskać na wprowadzeniu stref Tempo-30? Spotkanie z Olivierem Schneiderem i dr Michałem Beimem na temat przestrzeni miejskiej i uspokajania ruchu.
18 września, wtorek, g. 18.30, Świetlica KP w Łodzi, ul. Piotrkowska 101

W trakcie trwania Europejskiego Tygodnia Mobilności przyjedzie do Łodzi Olivier Schneider. Z urzędnikami Zarządu Dróg i Transportu będzie dzielił się wiedzą na temat francuskich doświadczeń w tworzeniu przyjaznej przestrzeni miejskiej. Natomiast w Świetlicy spotka się z zainteresowanymi mieszkańcami, aby m.in. wytłumaczyć na czym polegają strefy Tempo-30.

Olivier Schneider jest od lat członkiem zarządu Francuskiej Federacji Użytkowników Rowerów (FUB), a od niedawna jej wiceprezesem. Współpracuje z władzami miasta w zakresie poprawy infrastruktury rowerowej i orientowania polityki planowania przestrzennego na zrównoważony transport. Opiniuje wszystkie projekty transportowe, zarówno jeżeli chodzi o infrastrukturę, jak i usługi.

Schneider jest także gorącym zwolennikiem uspokajania ruchu w miastach – nie tylko wprowadzania stref shared-space i tempo-30, ale również wdrażania globalnych planów zmniejszenia prędkości samochodów indywidualnych poprzez stosowanie infrastruktury wymuszającej przestrzeganie obowiązującej prędkości również na głównych arteriach. Takie globalne uspokojone wpływa nie tylko na relatywną konkurencyjność przemieszczenia się rowerem i komunikacją miejska, ale również na jakość przestrzeni publicznej, przywracając jej prawdziwie miejski charakter, miasta dla ludzi.

Dr Michał Beim ostatnio przekonywał poznańskich czytelników Gazety Wyborczej, że przejścia podziemne trzeba zasypywać, tak jak to się już robi na zachodzie Europy. Beim jest specjalistą w dziedzinie transportu w miastach, ekspertem Instytutu Sobieskiego oraz stypendystą Fundacji Alexandra von Humboldta w Instytucie Transportu i Mobilności Politechniki w Kaiserslautern.

Spotkanie organizuje Fundacja Fenomen w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności.

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Zamknij