Stypendium Pamięci Konrada Pustoły dla Aleksandry Wieliczko

Komisja doceniła sposób, w jaki młoda fotografka tworzy artystyczną dokumentację prześladowań w Białorusi.Redakcja KP

wojciech-zamecznik-festiwal-mlodzieży

Plac Defilad – laboratorium miejskiego współzarządzania

Podczas gdy minister kultury rzuca pomysł zburzenia Pałacu Kultury, festiwal Warszawa w Budowie przygląda się przestrzeni wokół Pałacu. Jaki powinien być przyszły plac Centralny?

Magda Roszkowska

Transparent na 11 listopada

Idę w środku tego wielkiego tłumu w smrodzie czerwonych rac, w sypiącym się z nich popiele, boleśnie wpadającym w oczy. Nie mam na ramieniu żadnej opaski. Mam za to transparent.

Tytus Szabelski

Stosowane sztuki społeczne

Tekst pochodzi z Krytyki Politycznej nr 11–12, zima 2007.

Artur Żmijewski
Oksana Briuchowecka

Odkąd pamiętam, bałam się wojny

W czasach ZSRR wciąż straszono nas perspektywą nadchodzącej wojny ze Stanami Zjednoczonymi. O II wojnie światowej mówiło się dużo w szkole. Nigdy nie pomyślałabym, że mnie samej przyjdzie żyć w kraju nią ogarniętym.

Narodowe #dziadostwo

Chodząc po wystawie #dziedzictwo w krakowskim Muzeum Narodowym, czułam się jak w komedii Barei.

Karolina Plinta
Wystawa "Textus. Haft, tekstylia, feminizm"

Tekstylia jako manifest feministyczny

8 marca otwarto w Centrum Kultury Wizualnej w Kijowie wystawę rękodzieła feministycznego „Textus. Haft, tekstylia, feminizm”.

Iryna Stasiuk
Zamknij