Pokazywana w warszawskim MSN do niedzieli wystawa „Czym jest oświecenie?” podejmuje bardzo ciekawą próbę obrony etosu i sensu oświecenia w wieku XXI.

Pokazywana w warszawskim MSN do niedzieli wystawa „Czym jest oświecenie?” podejmuje bardzo ciekawą próbę obrony etosu i sensu oświecenia w wieku XXI.
Także lewica potrzebuje czasem genealogicznych mitów. Jakub Majmurek o wystawie „Przyszłość będzie inna”.
Rozmowa z Karolem Sienkiewiczem, autorem książki „Patriota wszechświata. O Pawle Althamerze”.
Widoczki Patrycji Dołowy: Sąsiedzi mówili do siebie: „Wojna wojną, ale chwała Bogu, że Niemcy zrobią w końcu w Polsce z Żydami porządek”.
Podczas gdy minister kultury rzuca pomysł zburzenia Pałacu Kultury, festiwal Warszawa w Budowie przygląda się przestrzeni wokół Pałacu. Jaki powinien być przyszły plac Centralny?
Idę w środku tego wielkiego tłumu w smrodzie czerwonych rac, w sypiącym się z nich popiele, boleśnie wpadającym w oczy. Nie mam na ramieniu żadnej opaski. Mam za to transparent.
Tekst pochodzi z Krytyki Politycznej nr 11–12, zima 2007.
Film jest sposobem, żeby innych też obciążyć tym trudem patrzenia na ludzką katastrofę: „Wy też się pomęczcie”. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Kuba Gawkowski.
Dziś druga rocznica śmierci Konrada Pustoły – współzałożyciela Krytyki Politycznej, fotografa badającego społeczne konsekwencje rozwoju współczesnej gospodarki wolnorynkowej.
W czasach ZSRR wciąż straszono nas perspektywą nadchodzącej wojny ze Stanami Zjednoczonymi. O II wojnie światowej mówiło się dużo w szkole. Nigdy nie pomyślałabym, że mnie samej przyjdzie żyć w kraju nią ogarniętym.
Chodząc po wystawie #dziedzictwo w krakowskim Muzeum Narodowym, czułam się jak w komedii Barei.
Sharon Lockhart opowiada Kubie Gawkowskiemu o swoim projekcie „Mały Przegląd” prezentowanym w Pawilonie Polskim na tegorocznym Biennale w Wenecji.