Jaume Cabré „Cień eunucha”, Margaret Atwood „Serce umiera ostatnie”, Virginie Despentes „Vernon Subutex”, Karen Joy Fowler „Nie posiadamy się ze szczęścia”.
Jasiński: Niewyjaśniona zagadka powstania
Dlaczego żołnierze Armii Krajowej, którzy pięć lat przygotowywali się
do podjęcia walki z wrogiem, po kilku godzinach powstańczych starć opuszczali
Warszawę?
Takie rzeczy to tylko w Jedynce
„W Jezioranach” nie eksponuje się już korzyści płynących z UE, za to Jabłońscy i Pawlacze maniacko grają w Loterię Paragonową.
Kosmos, czyli ostatnie spojrzenie w XX wiek
„Kosmos” bardzo wyraźnie kręcony jest jako pożegnanie. Nie tylko z kinem, ale także z wiekiem XX – z jego sztuką i intelektualną formacją, która ukształtowała reżysera.
Żyd, Polak, Haitańczyk i kat
Dawid Grosman „Wchodzi koń do baru”, Lyonel Trouillot „Niedziela, 4 stycznia”, Tomasz Jastrun „Osobisty przewodnik po depresji”, Tomasz Kowalski „Mędrzec kaźni”.
Kapela: Cukiereczki wyklęte
Dlaczego nie pamiętamy o tych najbardziej wyklętych?
Kochanek
Dlaczego Julita miałaby uciec z dworca i pójść do jego ojca?
Teatr uchodźców
O pracy teatralnej z uchodźcami z Pietro Floridią rozmawia Alicja Borkowska.
Córka Mieszka, siostry Szekspira i bonus
Elżbieta Cherezińska „Harda”, Anna Tyler „Dziewczyna jak ocet”, Jeanette Winterson „Przepaść czasu”, Inga Iwasiów „Dziecko”.
Niezwykła podróż w głąb oka
Dlaczego nie nudziłam się na „Robercie Roburze”.
Szybowicz: Kobieca solidarność i aborcja
Przenieśmy się do epoki, kiedy o wolności wyboru można było przeczytać w powieści dla dziewcząt. To nasza historia.
Pawlenski: Wyrwać się z więzienia codzienności
Ze skazanym za podpalenie drzwi siedziby FSB rosyjskim artystą Piotrem Pawlenskim rozmawia Paweł Pieniążek.