W świecie według Weinsteina kobiety są po to, żeby je ruchać. Nie chcesz dać się wyruchać? Ok, twoja sprawa, ale nie wystąpisz już w żadnym filmie.
![](https://krytykapolityczna.pl/wp-content/uploads/2018/03/Rose_McGowan-840x440.jpg)
W świecie według Weinsteina kobiety są po to, żeby je ruchać. Nie chcesz dać się wyruchać? Ok, twoja sprawa, ale nie wystąpisz już w żadnym filmie.
Rozmowa z Claire Armitstead z „Guardiana”.
Strzelanina w szkole na Florydzie powinna stać się powodem ograniczenia dostępu do broni w USA. Tymczasem może się okazać, że odpowiedzialność za nią znów spadnie na wirtualną przemoc w grach.
Witamy na pustyni postprawdy. Oprowadza nas po niej brytyjski dziennikarz Matthew d’Ancona.
W filmie „Młody Karol Marks” Marks i Engels spotykają się jak dwaj obiecujący muzycy walczący o pozycję i widoczność, przeżywają wzloty i upadki, by w końcu napisać hit – „Manifest komunistyczny”.
Najwyraźniej stabilna praktyka nieczytania, łącząca polskie pokolenia, jest podstawą trwałości polskiej kultury, niezależnie od tego, jak bardzo by na to pomstowali polscy inteligenci bibliofile.
Przekręt „na wnuczka” może wyglądać inaczej, niż się spodziewamy. Czyli jak młode polskie kino opowiada o rodzinie.
Chcę w swoim filmie odpowiedzieć na to pytanie – mówi Tomasz Sekielski.
Pierwsze hipotezy dotyczące przyczyn autyzmu związane były z określeniem „oziębła matka”. To matki, odpychające swoje dzieci, winiono za wszystkie problemy i poddawano terapii.
O książce „Wyjście awaryjne” Rafała Matyi pisze Michał Sutowski.
Efekciarski spektakl Michała Zadary tak naprawdę pytania o sens poszukiwania winnych po pół wieku nie stawia, chociaż czasem to udaje.
Byłam pogrążona w jakimś niesamowitym złudzeniu, czym jest Polska i kim są Polacy. A teraz dostaję lekcję, czym są. I czym ona jest. To bardzo gorzka lekcja.