Tegoroczna gala oscarowa to konserwatywny werdykt i postępowe przesłanie.
Martwa natura, czyli polska historia według „Idy”
Pawlikowski otula nasz strach przed przeszłością kożuchem anielsko-przaśnych obrazów.
Kudriaszowa: Tak, wierzyliśmy w komunizm [rozmowa]
Chciałam pokazać, jak bardzo dla nas, dzieci, ważne były komunistyczne opowieści.
W tej perfekcji jest coś fałszywego
Nic dziwnego, że ten film poprawia ludziom samopoczucie: wszystko jest tam przewidywalne.
Majmurek z Berlinale: Berlińska pamięć
Obraz przełomu z punktu widzenia kilkulatków, którzy nagle przenieśli się do zupełnie innego świata – tego brak mi w polskim kinie.
Szumowska i Englert: Pokazujemy Polskę, jakiej nie ma w telewizji
Liczę przede wszystkim na dialog z polską publicznością. Na to, że Polacy pośmieją się z samych siebie.
Majmurek na walentynki: Trochę porno, trochę moralnego niepokoju
Czyli krótka historia (nie)obecności erotyki w polskim kinie.
Szybowicz: Religa, nasz człowiek w PRL
„Wypierdalaj z mojej kliniki” – mówi geniusz chirurgii Polsce Ludowej. Ale ktoś go wykształcił, ktoś mu dał lecznicę, ktoś pozwolił łamać tabu i wszelkie reguły.
Kościół zachowuje się jak spółka akcyjna [rozmowa]
Trzeba zmusić go do moralnego rachunku sumienia i rozliczenia się przed prawem. Rozmowa z aktorami filmu „El club”.
Majmurek z Berlinale: Szumowska i koniec kieślowszczyzny
Mniej polityki, więcej duchowości w tym roku w Berlinie.
Majmurek z Berlinale: Królowa i służąca
Oglądając „Królową pustyni” Herzoga, miałem wrażenie, że obcuję z kolonialnym melodramatem z lat trzydziestych.
Talarczyk-Gubała: Wanda Jakubowska – numer obozowy 43513
„Kto uwierzy w Oświęcim, jeżeli nam samym wydaje się już dziś koszmarnym snem”.