Liczę przede wszystkim na dialog z polską publicznością. Na to, że Polacy pośmieją się z samych siebie.
Majmurek na walentynki: Trochę porno, trochę moralnego niepokoju
Czyli krótka historia (nie)obecności erotyki w polskim kinie.
Szybowicz: Religa, nasz człowiek w PRL
„Wypierdalaj z mojej kliniki” – mówi geniusz chirurgii Polsce Ludowej. Ale ktoś go wykształcił, ktoś mu dał lecznicę, ktoś pozwolił łamać tabu i wszelkie reguły.
Kościół zachowuje się jak spółka akcyjna [rozmowa]
Trzeba zmusić go do moralnego rachunku sumienia i rozliczenia się przed prawem. Rozmowa z aktorami filmu „El club”.
Majmurek z Berlinale: Szumowska i koniec kieślowszczyzny
Mniej polityki, więcej duchowości w tym roku w Berlinie.
Majmurek z Berlinale: Królowa i służąca
Oglądając „Królową pustyni” Herzoga, miałem wrażenie, że obcuję z kolonialnym melodramatem z lat trzydziestych.
Talarczyk-Gubała: Wanda Jakubowska – numer obozowy 43513
„Kto uwierzy w Oświęcim, jeżeli nam samym wydaje się już dziś koszmarnym snem”.
Majmurek: Polskie gówno albo bohema w czasach prekariatu
W końcu śmiałem się na polskiej komedii – zaświadcza Jakub Majmurek.
Majmurek o „Ziarnie prawdy”: Narodowa psychoterapia
Warto było czekać na drugi film Borysa Lankosza.
Majmurek: Na co iść do kina w 2015?
Oscarowe hity, polskie premiery z Gdyni, Nowe Horyzonty w trasie i… „Gwiezdne wojny”.
Hrapkowicz: „The Wire”. Ocalić musimy się sami
„To jest Baltimore, panowie. Bogowie was nie ocalą”.
Powrót „The Wire” – Baltimore w nowych kolorach
„The Wire” to dla współczesnej telewizji coś jak „Kapitał” przepisany przez Charlesa Dickensa.