Na festiwalach nigdy nie udaje się obejrzeć wszystkiego. Dziennik Opinii podpowiada, co naprawdę warto.
Majmurek: Zbrodnia bez naiwnej metafizyki
„Czerwony pająk” to najlepszy na razie polski debiut na czeskim festiwalu. A jest ich sporo.
Łoznica: Moralność żołnierza, moralność policjanta [rozmowa]
Za sprawą wojny z Rosją te pytania znowu stały się aktualne w naszym regionie.
Wiśniewska: Więcej Grzegorzów niż kobiet
Co takiego dzieje się pomiędzy szkołą filmową a debiutem, że kobiety znikają z polskiej branży filmowej?
Majmurek o nowym „Mad Maxie”: Feminizm albo barbarzyństwo
„Mad Max” nie tylko przedstawia obraz agonalnej cywilizacji – wyraża także bardzo współczesne pragnienie jej zmiany.
Majmurek: Plaga nadmiaru
Jaki był tegoroczny Krakowski Festiwal Filmowy? Recenzuje Jakub Majmurek.
Ferrara: Wkurzają mnie wszelkie ograniczenia swobody
Zarówno reżyserowi, jak i widzom chodzi o to, by od szarego życia, do cholery, uciec!
Majmurek: Gorsze nowoczesności
Nowoczesność na peryferiach, nawet wizualnie kusząca i budząca nostalgię, wciąż bywa pułapką.
Majmurek: W krainie zapomnianych masakr
W kontekście pogromu kieleckiego pytanie „skąd antysemityzm” wydaje się o wiele ciekawsze niż metafizyczne „skąd zło?”.
Akin: Nie umiem trzymać języka za zębami [rozmowa]
Zawsze mówię to, co myślę. Także na tematy polityczne.
Oppenheimer: Przeszłość nigdy nie jest po prostu przeszłością
Nie można zapomnieć, gdy sprawcy ciągle sprawują władzę i cieszą się bogactwem. A tak jest w Indonezji.
Czerkawski: Festiwal w Lecce – nowe nazwiska i starzy mistrzowie
Festiwal Kina Europejskiego w Lecce mógłby stanowić wzór dla wielu polskich imprez filmowych.