Na twórców czyhało wiele pułapek. Do tego niespodziewanie film spotkał się z życiem, czyli kryzysem uchodźczym.
Sztuka nie zastąpi społeczeństwa
Twórcy „The Square” nie pytają o kondycję sztuki współczesnej, ale o kondycję całego zachodniego społeczeństwa.
Fantastyka feudalna, kosmiczna i genetyczna
W głębi duszy mam jednak nadzieję na inny scenariusz. Serial skończy się tak, jak muszą kończyć się seriale HBO.
Może wieczne średniowiecze wreszcie kiedyś trafi szlag
Twórcy „Gry o tron” nie wiedzą, dokąd to wszystko ma zmierzać.
Kos-Krauze: Przemoc zaczyna się od słów
Rwandyjskie ludobójstwo było Jedwabnem przeniesionym na skalę całego kraju – mówi reżyserka filmu „Ptaki śpiewają w Kigali” Joanna Kos-Krauze.
Kino-polo, czyli co takiego Patryk Vega wie o Polakach?
Czy faktycznie filmy tak ostentacyjnie złe, mogą robić dobrze polskiemu kinu?
Uważajcie na kobiety
Nie ma nic takiego jak „kobiece wartości” w polityce, są kobiece sposoby robienia kariery. Kinga Dunin o „House of Cards”. Uwaga, spoilery!
Popędy i rodzice, czyli młode kino w imadle
Trochę chcieliby zniszczyć ten świat, a trochę umościć się w nim, jak w pięknym, wygodnym pokoiku.
Wnuki akowców i wnuki ubeków idą do kina
W „Wyklętym” źli są nie tylko ubecy, mamy tu też wyobrażonych złych widzów. To współcześni zdrajcy, wrogowie ojczyzny. Hańba! Śmierć!
„Sieranevada” to najlepszy film w tym roku
Nie lubię szafować lekkomyślnie słowem arcydzieło, zwłaszcza w kontekście filmowych premier, ale w przypadku filmu „Sieranevada” samo ciśnie się ono na klawiaturę.
Selfie z napisem „Arbeit macht frei”
Dokument Siergieja Łoźnicy nakręcony w Sachsenhausen, głośne „Nie jestem twoim Murzynem” i dwa inne naprawdę dobre dokumenty.
#Szefowa: niegrzeczne dziewczyny idą tam, gdzie chcą
„Twoje pokolenie jest pojebane” – mówi bohaterce spotkana w parku starsza pani. Czy #Szefowa jest opowieścią o pokoleniu?