Miasto

Religia w szkole: tak czy nie? – debata

Spotkanie współorganizowane przez Szturm na szkoły, inicjatywę stworzoną przez studentów i licealistów z Krytyki Politycznej.

Zapraszamy na pierwszą debatę z cyklu Ile kościoła w państwie? Czy potrzebujemy religii w szkole?

4 września, środa, godz. 17.00, bar Studio, Pl. Defilad 1, Warszawa

Podczas debaty zastanowimy się nad pytaniami: Czy religia powinna być nauczana w publicznych placówkach edukacyjnych? Jak kształtuje się relacja między nauczaniem religii a kształtowania u młodych ludzi określonych postaw społecznych i obywatelskich? Zastanowimy się także, jak powinna wyglądać nauka religii, która miałaby spełniać takie funkcje.

Punktem wyjścia do debat będą dwa opublikowane tego samego dnia przez ISP raporty:

1. Analiza podręczników do religii w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz treści religijnych w podręcznikach do języka polskiego w gimnazjach, ze szczególną uwagą poświęconą wątkom związanym z funkcjonowaniem uczniów w społeczeństwie

2. Ekspertyza zagraniczną, przedstawiająca różne funkcjonujące w Europie modelowe rozwiązania dotyczące nauczania religii i relacji między przekazywaniem wiedzy z tej dziedziny a oficjalnym systemem edukacji.

Uczestnicy:

– Joanna Podgórska, dziennikarka Tygodnika POLITYKA, zajmuje się problematyką społeczną

– Zuzanna Radzik, teolożka, publicystka „Tygodnika Powszechnego”, związana z Forum Dialogu Między Narodami

– Agata Diduszko-Zyglewska, animatorka społeczna, dziennikarka Krytyki Politycznej

– ks. Kazimierz Sowa, dziennikarz, publicysta, dyrektor Religia.tv

– Paweł Staniewicz, katecheta, nauczyciel filozofii i etyki w gimnazjum terapeutycznym, szpitalu i liceum im. Stanisława Staszica

– Filip Pazderski, prawnik, socjolog, Kierownik Programu Demokracji i Społeczeństwa Obywatelskiego ISP

Prowadzenie: Aleksandra Pezda, dziennikarka Gazety Wyborczej

Organizatorami i partnerami cyklu są: Instytut Spraw Publicznych, Polityka, KIK – Klub Inteligencji Katolickiej, „Kontakt”, Szturm na szkoły, Bar Studio

__
Ten artykuł nie powstałby, gdyby nie wsparcie naszych darczyńców. Dołącz do nich i pomóż nam publikować więcej tekstów, które lubisz czytać

Zamknij