Miasto

Klub Filmowy LGBT | „Krople wody na rozpalonych kamieniach”

Pokaz filmu połączony z dyskusją prowadzoną przez Mariusza Kurca i Bartosza Żurawieckiego.

Uniwersytet Krytyczny | Klub Filmowy LGBT | Krople wody na rozpalonych kamieniach (Gouttes d’eau sur pierres brûlantes) – reż. François Ozon; Francja-Japonia, 2000

Prowadzenie: Mariusz Kurc i Bartosz Żurawiecki

30 marca, poniedziałek, godz. 19.00
Krytyka Polityczna, ul. Foksal 16, II p., Warszawa

Krople wody na rozpalonych kamieniach, jeden z wczesnych filmów François Ozona (8 kobiet, Basen), to zrealizowana w 2000 adaptacja sztuki Rainera Wernera Fassbindera.

20-letni Franz ma wprawdzie dziewczynę, ale daje się poderwać Leopoldowi, 50-letniemu biznesmenowi – zwłaszcza że Leopold jest prawdziwym wirtuozem, jeśli chodzi o uwodzenie. Ich związek od początku jest grą dominacji i uległości, ale w miarę upływu czasu nabiera coraz to nowych odcieni i perwersji. Zwrot akcji w zupełnie niespodziewanym kierunku następuje, gdy na „scenę” wraca dziewczyna Franza. A potem pojawia się jeszcze… Musicie zobaczyć sami.

Akcja toczy się w Niemczech lat 70., co dodaje filmowi szczególnego „oldskulowego” kolorytu, a Ozon i Fassbinder obdarzyli fabułę specyficznym dowcipem.

Film zdobył nagrodę Teddy dla najlepszego filmu LGBT na festiwalu w Berlinie w 2000.

Po projekcji zapraszamy do dyskusji!

Film w wersji oryginalnej z polskimi napisami.
Wstęp wolny.

__________

Klub Filmowy LGBT to seanse filmów o tematyce homo-, bi- i transseksualnej, których nie ma w Polsce w ‘regularnej’ dystrybucji. Po każdej projekcji gospodarze cyklu – Mariusz Kurc i Bartosz Żurawiecki – zapraszają na dyskusję wokół filmu.

Mariusz Kurc – redaktor naczelny magazynu LGBT „Replika”; w radiu TOK FM współprowadzi (z Krzysztofem Tomasikiem) audycję „Lepiej późno niż wcale” o tematyce LGBT; współautor „Tęczowej rewolucji” – zbioru wywiadów z „Repliki”.

Bartosz Żurawiecki – krytyk filmowy, publicysta i pisarz. Autor powieści „Trzech panów w łóżku, nie licząc kota” oraz „Ja czyli 66 moich miłości”, „Nieobecni” czy zbioru nowel dramatycznych „Erotica Alla Polacca”.

__________

Kolejne spotkania cyklu:
27.04: Pułapka z celuloidu (The Celluloid Closet) – reż. Rob Epstein, Jeffrey Friedman; USA, 1995
25.05: Pepi, Luci, Bom i inne dziewczyny z sąsiedztwa (Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón) – reż. Pedro Almodóvar; Hiszpania, 1980
29.06: Miłe martwe dziewczyny (Fine mrtve djevojke) – reż. Daribor Matanić; Chorwacja, 2002

 

__________

Projekt „Uniwersytet Krytyczny 2014-2016” realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków m.st. Warszawy.

__
Dobry, bo przeczytany do końca, tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Wesprzyj nas.

Zamknij

20kp-logo-white-500px