Świetlica Krytyki Politycznej "Na Granicy" w Cieszynie zaprasza na debatę, dotyczącą powodów oraz skutków likwidacji szkół na terenie Śląska Cieszyńskiego oraz całej Polski, z udziałem wiceprezesa ZNP Krzysztofa Baszczyńskiego i rzeczniczki prasowej ZNP Magdaleny Kaszulanis, które odbędzie się w środę, 29 lutego o godz. 18.00 w siedzibie Świetlicy (ul. Zamkowa 1, Cieszyn).
Świetlica Krytyki Politycznej "Na Granicy" zaprasza na debatę dotyczącą powodów oraz skutków likwidacji szkół na terenie Śląska Cieszyńskiego oraz całej Polski, która odbędzie się w środę, 29 lutego o godz. 18.00. Podczas spotkania omówiona zostanie również nowa propozycja Związku Nauczycielstwa Polskiego Pakt dla Edukacji.
W panelu dyskusyjnym udział wezmą: wiceprezes ZNP Krzysztof Baszczyński i rzeczniczka prasowa ZNP Magdalena Kaszulanis. Prowadzenie: Agnieszka Muras.
Z całej Polski docierają głosy oburzenia związane z zamykaniem placówek oświatowych wszystkich szczebli. Jedną z najgłośniejszych spraw była likwidacja Technikum Elektronicznego w Bytomiu. Także w Skoczowie głośno wyrażano sprzeciw wobec likwidacji szkół, a w Cieszynie miały miejsce konsultacje społeczne dotyczące przyszłości Przedszkola nr 1. Dzięki interwencji mieszkańców oraz decyzji radnych w niektórych miastach udaje się powstrzymać plany likwidacji placówek edukacyjnych, ale czy wszędzie i na jak długo?
„Racjonalizacja” kosztów, jak często określa się likwidacje bądź przekształcanie szkół, przeważnie nie przynosi pozytywnych zmian, a cięcia w zakresie oświaty są najmocniej odczuwalne w dalszej perspektywie czasowej. Polityka oświatowa z kolei powinna być długofalowym, przemyślanym działaniem mającym na celu zapewnienie uczniom jak najwyższej jakości kształcenia. Inwestowanie w edukację przynosi w konsekwencji lepsze warunki życia całego społeczeństwa.
Pakt dla edukacji, który będzie omawiany podczas spotkania, to dokument, który jest wyraźnym głosem środowiska oświatowego i akademickiego zawierający wskazówki dla władz dotyczące nie tylko prowadzenia placówek oświatowych, ale i całościowego podejścia do polityki oświatowej.