Film przez większość czasu wygląda jak tania, nie najlepsza telewizja z lat 90. Jednostronny i infantylny dla dorosłych i zbyt topornie pedagogiczny dla dzieci.
Rycharski: Krzyż jest dla mnie symbolem wyzwolenia z więzów religii
Od początku pracuję z różnymi grupami osób wykluczonych, z osobami LGBT i mieszkańcami wsi. Zawsze marzyłem o sojuszach między nimi – mówi artysta i aktywista Daniel Rycharski.
Ulica Beale w Hollywood
Oscary białe jak śnieg? Nie w tym roku. Wiele nominowanych filmów podejmowało temat rasy. Ale z ich artystyczną jakością bywało różnie.
Nie tylko „Roma”
Nominowane do tegorocznych Oscarów „Faworyta” Yorgosa Lanthimosa i „Pierwszy reformowany” Paula Schradera mają szansę za dwie, trzy dekady wciąż być uznawane za ważne i żywe dzieła sztuki filmowej.
Poszli nasi w bój bez broni – dlaczego Razem nie wyszło
Czy gdyby Razem uniknęło opisanych przez Leszczyńskiego błędów, to z takimi kartami, jakie miało do dyspozycji, mogłoby samodzielnie grać na obecność w następnym parlamencie?
Wiosna dla lewicy populistycznej?
Udany populizm musi budować poparcie w poprzek podziałów klasowych.
„Vice”: zdrowe obywatelskie wkurzenie
„Vice” nie jest ćwiczeniem z archeologicznej satyry politycznej. Przypomina, że problemy amerykańskiej demokracji nie zaczynają się i nie kończą na pomarańczowym milionerze.
Co zmienia zabójstwo polityka?
Jakich zmian możemy się teraz spodziewać w Polsce po zabójstwie prezydenta Pawła Adamowicza, biorąc pod uwagę doświadczenia innych dotkniętych morderczą przemocą demokracji?
„Roma” – intymna historia polityczna
W sytuacji antykobiecego backlashu, uosabianego przez takie postaci jak Trump czy Jordan Peterson, „Roma” Alfonso Cuaróna zyskuje wielką polityczną siłę.
„1983” to nie odgrzewany antykomunizm
Antyutopia w serialu „1983” to Polska, w której model liberalno-demokratyczny został zastąpiony chińskim. To niepokojąco aktualna wizja rzeczywistości.
5 najważniejszych wydarzeń filmowych. Ostatni taki rok?
Pod koniec poprzedniej dekady, zaczął się najlepszy w historii III RP okres polskiego kina.
Przywrócić dumę Ursusa
Byliśmy kronikarzami upadku przestrzeni dawnej fabryki. Kręcąc chcieliśmy zarchiwizować jak najwięcej przestrzeni, wiedząc, że za chwilę zniknie.