Im bardziej sytuacja w rosyjskiej sferze społeczno-politycznej zmienia się na gorsze, tym lepiej ma się sztuka protestu. Czy faktycznie potrzebuje jej opozycja?

Im bardziej sytuacja w rosyjskiej sferze społeczno-politycznej zmienia się na gorsze, tym lepiej ma się sztuka protestu. Czy faktycznie potrzebuje jej opozycja?
Młody performer z Petersburga zaprotestował przeciwko represyjnemu prawu. Czy artyści przejmą energię ruchu protestu?
O przemocy wobec kobiet, emigracji zarobkowej i stosunku Ukraińców do UE opowiada ukraińska fotografka, aktywistka i pisarka Jewhenija Biełoruseć.
„Praktyki” Piotra Wysockiego tworzą zdumiewającą opowieść o rzeczywistości wykluczonych, w której dochodzi do spotkania różnych światów.
Rozmowa Oleksija Radyńskiego z Wową Worotniowym – kultowym ukraińskim artystą ulicznym.
O otwarciu Galerii sztuki XX i XXI wieku w Muzeum Narodowym w Warszawie pisze Marta Górnicka.
„Cztery razy ŚWIAT” jest nie tylko udaną ekspozycją ciekawych zdjęć. Kuratorkom udało się uchwycić wagę medium fotografii, żywotność fotograficznego języka.
Z Julitą Wójcik, laureatką Paszportu Polityki oraz Katarzyną Górną, przedstawicielką Obywatelskiego Forum Sztuki Współczesnej rozmawia Agata Diduszko-Zyglewska.
Z pozoru proste fotografie rynku w Inowrocławiu, polnej drogi na Podlasiu są jak ładunki. O „Macewach codziennego użytku” Łukasza Baksika pisze Marta Górnicka.
Z Krzysztofem Pacholakiem, współorganizatorem warsztatów fotograficznych „Migawki” rozmawia Marta Górnicka.
Rok 2012 tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że świat sztuki jest papierkiem lakmusowym szerszych procesów.
Co poza teledyskiem koreańskiego rapera PSY warto było zobaczyć w zeszłym roku? Jest Ok Go, jest Grizzly Bear, jest M83… Kto jeszcze?