Mieszane mam uczucia w stosunku do najnowszej premiery skądinąd uwielbianego przeze mnie duetu Strzępka-Demirski. Robić Twardocha? Robić Twardocha w Teatrze Polskim? Ale o co chodzi?

Mieszane mam uczucia w stosunku do najnowszej premiery skądinąd uwielbianego przeze mnie duetu Strzępka-Demirski. Robić Twardocha? Robić Twardocha w Teatrze Polskim? Ale o co chodzi?
Czy uprzedzenia na przykład wobec Polaków to rasizm, czy jednak niechęć do imigrantów, a może kwestia klasowa?
Mnóstwo nam on daje, jest świetnym narzędziem do bardzo wielu rzeczy, ale – właśnie – to jest tylko narzędzie – mówi Alicja Borkowska ze Strefy WolnoSłowej.
Jaką konstytucję napisać dla Nowego Świata? Propozycja od Ewy Łętowskiej i Krzysztofa Pawłowskiego.
Kobiety nagle zostały obdarzone mocą rażenia prądem i stały się silniejsze od mężczyzn. Jak wpłynie to na życie rodzinne i codzienne?
Czas wlecze się wolniej, gdy patrzymy na palce swoich stóp, niż wówczas, gdy musimy walczyć z czeczeńską mafią o przetrwanie. O „Zakładniku” Guy Delisle’a.
… bo teatr nie wie, skąd przybyła i dokąd zmierza nasza cywilizacja.
Jaki jest największy problem współczesnej polityki? Nie tylko w Polsce, ale na całym świecie?
Dziś, po latach postmodernizmu, łatwo dekonstruować naiwność bądź okrucieństwo marzeń o nowym porządku. Prawdziwym wyzwaniem jest zatem próba stworzenia utopii.
Książka Pawła Brykczyńskiego „Gotowi na przemoc” wyróżniona została Nagrodą Historyczną „Polityki”.
Kim właściwie jest Thanos, negatywny bohater najnowszego filmu z Uniwersum Marvela?
Rozmowa z Marie Darrieussecq, autorką książki „Świństwa (Truizmy)”.