Orientalny kochanek i muzułmański terrorysta

Klimkiewicz znakomicie kieruje emocjami widza i wciąga go w pułapkę. O filmie „Zaślepiona” Katarzyny Klimkiewicz pisze Jarosław Pietrzak.

Jarosław Pietrzak

Topolski: Faulkner okiem Jamesa Franco

Prawdziwe odkrycia w Cannes możliwe są niemal wyłącznie poza głównym konkursem, gdzie jedynym zaskoczeniem może być porażka pewniaków.

Jan Topolski z Cannes

Dobrowolski: O realizm kapitalistyczny

Oprócz wrażenia sztuczności, jakie zwykle mamy oglądając polski film, równie częsty jest brak inspiracji do myślenia.

Jacek Dobrowolski

Majmurek: Kino na 1 maja

Z okazji święta pracy przedstawiamy wybór pięciu najmocniejszych i kluczowych „proletariackich” momentów w historii kina.

Miłość w Lecce

Jak przystało na festiwal kina europejskiego, niemal każdy z konkursowych tytułów reprodukował najpopularniejsze wyobrażenia na temat kraju powstania.

Zamknij